SKA JAG STANNA?

Hej hjärtan.
 
Finns mycket jag tänker på dessa dagar. Nu är året 2013, jag fyller 26 om en månad, jag är för tillfället arbetslös och ogift och utan något potentiellt objekt till livspartner. Jag har dåligt med pengar och måste bråka med AAU över korkade lärare, jag är avundsjuk på min pappa som är i Thailand och min mamma och moster som är hos min älskade lillasyster i Sydney. Trots detta är jag ganska tillfreds och mår väldigt bra generellt.
 
Ibland är det svårt att veta vad som är rätt beslut att ta. Jag insåg för någon vecka sen att jag liksom.. inte ens funderat över om jag INTE ska stanna i San Francisco. Jag söker bara jobb här för tillfället. Jag trivs ju här, utan tvekan. Älskar staden och har byggt en fantastisk grupp av vänner/bekanta. Skalat av mig min smärta och mina tårar och lyckats resa mig upp igen. Men är det rätt beslut för mig att stanna här?
 
Omöjligt att veta. Jag vet att jag skulle kunna släppa USA helt, åka hem till Stockholm, jobba på Oriflame och förmodligen må ganska bra. Vara nära min bästa Jenna, min familj, min släkt, och känna lite nostalgi till och med över vintern som jag inte upplevt på tre år. Nej, det här är inget jag reflekterar över seriöst just nu, men det är onekligen en möjlighet.
 
Jag skulle också kunna testa valfri stad i USA eller Europa. Chicago, Boston, London, Berlin. Är rädd för att stagnera, alltid, alltid. Men just nu satsar jag mina sista San Francisco-kort och ser vad det tar mig. Har min första arbetsintervju för året om två timmar downtown. Önska mig lycka till.
 
Puss.
 

Feedback
Postat av: Maria

Åh nej, jag hoppas inte detta är ännu en bloggpaus? :(

2013-01-23 @ 22:05:45

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0