STAY IN TUNE

Hej gänget.

Jag har inte glömt bort er, lovar. Det är lustigt, detta. Jag har tid att blogga, men känner inte riktigt drivet. Fast brukar sakta ner när jag har "semester", så kanske är det därför. Om en vecka exakt kickar skolan igång, då är jag säkert tillbaka med full force.

Jag har ett par bra nyheter. Jag är nöjd med både min portfolio och min hemsida, för första gången någonsin. Allt behöver finslipning (och hemsidan behöver kodas), men för första gången någonsin ser jag ljuset i slutet av tunneln. Och jag är stolt över vad jag åstadkommit. Jag är övertygad om att jag kan bli anställd utifrån detta, och den insikten är helt ny och överväldigande. Mycket fint.

O kommer till Sverige i sommar. Tre veckor, minst. Sen ska han även till London för OS, jag tänkte passa på att åka dit och hälsa på lite vänner samtidigt. Men! Ännu bätte nyheter. Hans vänner kommer också besöka Stockholm. I minst två veckor, en snubbe är helt klar, och sen lutar det åt två-tre till. Så Emil och alla mina andra amerikan-älskare, gör er redo. Lagom till juli blir det afrikansk invasion.

Jag har fått ytterligare förfrågningar när det kommer till kodningsgig. Det är härligt att ha det här sidojobbet, ett enskilt gig täcker tre månaders hyra, vilket i sin tur betyder att jag har en hel drös med resepengar att göra av med. 2012 kommer bli ett år av spontanitet. Vänta och se.

Avslutar med lite bilder. O åker på ännu en jobbresa imorrn, kommer hem lördag, Carrie är i New York och kommer även hon hem lördag. På söndag kör vi BBQ hemma hos O med både Carrie och Jared, kanske Jo också om hon vill komma. Kommer bli en bra vecka detta, känner det i ryggmärgen.

Puss!


Feedback
Postat av: Sophia

Tack för en bra blogg, och vad roligt att det går så bra med kodningen! Jag har själv mest designat, men blir inspirerad att lära mig mer. Är det främst HTML som efterfrågas eller var ska man börja tycker du? Kram!

2012-01-25 @ 20:44:03
Postat av: emil

Yaay!

Vilket datum blir vi anfallna då? Jag tajmade ju Alex jävligt bra förra sommaren men den senaste patrullen som anlände i somras träffade jag en gång en snabbis på grund av jobb och skit. Ska bestämma semester till sommaren snart, och det lutar nog åt juli som vanligt.



När kommer lilla fröken Efraimsson hem förresten? Maj? Pöss å kram

2012-01-25 @ 22:32:24
URL: http://emil.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0