UPDATE

Förlåt för att jag uppdaterar så dåligt (Emiiiiil, gris), men jag lever och frodas likväl. Om ganska exakt några dagar fyller jag 25. Jag läste häromdagen att det är då man inser att man är dödlig, att man inte kommer leva för evigt. Det är konstigt, sen jag fyllde 22 har jag slutat tänka på ålder. Eller snarare, jag har slutat koppla ålder till mig själv. 23 säger mig ingenting, inte 24 heller och jag tvivlar på att 25 kommer göra det.

Skolan har precis börjat. Det här verkar bli en väldigt enkelt termin. Har två klasser på tisdagar och en på onsdagar som det ser ut nu. Sen har jag nån sviiiiintråkig art history klass online, men det är ju inga problem. Prata lite om Egypten, typ. Och deras konst.

Hursom, jag mailade min advisor och sa att de här klasserna är för lätta, ge mig någon mer utmanande. Hon sa i princip att hon tycker jag ska stanna där jag är och fokusera på jobbsök nu när klasserna är lätta. En ganska bra idé antar jag. Jag vill dessutom börja fixa lite rekommendationsbrev från favoritlärare, fortsätta leta kodningsgig, se till att jag har jobb i Sverige i sommar när jag kommer hem och så vidare. Se till framtiden helt enkelt.

Har precis kommit hem från Phoenix, Arizona, förresten. Jag och Obi åkte på minisemester i fyra dagar. Gav honom en av hans 25-årspresenter första kvällen, ett stilrent moneyclip som han använt konstant sen dess. Hotellet vi bodde på heter Arizona Golf Resort, grymt bra tyckte vi bägge. Hyrde klubbor för $12:50, och så kostade det $25 att gå en runda. Dra åt FAN vad roligt det var med golfbil. Herregud så vi garvade. Egentligen måste man ju ha körkort för att manövrera de där grejerna, men det sket jag i naturligtvis. Obi sa att jag försökte döda honom, haha. Sjukt kul. I övrigt var det roligt att golfa igen också, var så länge sen. Obi tog i som att han ville halshugga bollen, de få gångerna han träffade rätt var han riktigt duktig, haha.

Fredagen var bäst, 23 grader varmt, vi åkte ut i golfbilen med en flaska Moscato och så körde vi hiphop från hans iPhone (nej, vi hade inga andra spelare nära oss, och ja, vi är otraditionella golfare). Vi spenderade nog lika mycket tid med att leta efter våra bollar som vi gjorde att spela på de vi faktiskt hittade, haha. När vi spelat klart tog vi golfbilen vidare till hotellrummet, bytte om och gick sen och chillade i jacuzzin i några timmar. På kvällen blev vi upplockade av en av Obis vänner, sen drack vi white cranberry/vodka-drinkar med dem resten av kvällen. Fina fyra dagar. Vi vill förövrigt göra om det här igen med vänner, så två dagar, en natt i Arizona möjligtvis, Emil? Flyget tar bara 1,5 timme, vilket är skönt.

Vi kom hem igår, sen åkte vi direkt hem, gjorde i ordning oss och gick sen ut för att fira O:s födelsedag. Åt väldigt god honey duck på en sushirestaurang vid hamnen, sen gick vi ut och dansade till 2 nån gång. Nu är det Superbowl, naturligtvis, vi hänger i soffan hemma hos O, följer matchen och tjattrar.

Har mer att berätta, men vi pausar där en stund.

Puss!

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0