Pain breeds strength. Trust your struggle.

Tack tjejer (och Emils) för era kommentarer. Det känns ovant att skriva igen men jag kommer säkert in i det snabbt.
 
Jag tror att en av anledningarna till att jag alltid överlever djävulsskap och vidriga människor är att jag ser allt allt allt som en läxa. Inget event i mitt liv har gått förlorat när det kommer till det synsättet. Ett av mina favoritcitat det här året kommer från boken The Monk Who Sold His Ferrari:
 
"There is no such thing as a negative experience, only opportunities to grow, learn and advance along the road of self-mastery. From struggle comes strength. Even pain can be a wonderful teacher".

Det här är inget överromantiskt, naivt sätt att se på saker, det är sant. Så fruktansvärt sant. Jag har växt mer i år än vad jag gjort sen jag var 14. Jag har lärt mig att ta tillvara på andra saker än förhållanden, jag har lärt mig att slappna av, jag har lärt mig att våga tro på att folk älskar mig och bryr sig om mitt välmående.
 
Han ljög för mig, han sårade mig, han gav mig smärta jag aldrig känt och det tog fem-sex månader, men nu tar jag emot hans idioti som en gåva. Genom att göra mig illa visade han mig vad jag är värd. Han visade vad som händer när man förlorar sig själv, när man TILLÅTER sig själv att vara någon annan för en stund, han lärde mig vad det betyder att vara självisk, cynisk och förlorad i klichén av sin egen image.
 
Han visade mig vem jag aldrig vill vara. Jag är dessutom inte helt oskyldig i historien. Ja, han var den som knullade runt. Jag rörde aldrig en annan kille under tiden innan jag kom på honom. Men jag var ganska kall och avståndstagade då jag fortfarande var i processen av att komma över Farid, han kände sig som ett rebound och det skapade en ovilja hos honom att lägga 100 % hos mig. Jag accepterar det. Hans otrohet är bägges fel. Jag accepterar det också.
 
Tar det bort smärtan helt? Nej. Absolut inte. Älskar man någon så gör det ont när den människan väljer att falla in i någon annan, oavsett om det bara är för en natt, oavsett om det är dig han älskar och hon betyder mindre än smuts. Det gör ont. Men smärta kan vara en vis lärare, en bra mycket nyttigare lärare än lycka och harmoni.
 
Det är från smärtan vi växer. Och vi kommer aldrig kunna tänka så den där första natten, när vi gråter tills vi vill slita ut våra ögon, när vi imploderar. Men fyra, fem, sex månader efter. Då kan man börja acceptera. Förlåta. Försöka glömma smärtan och bevara vad vi lärt oss.
 
Jag tänker inte heller vara någon hycklare här. Jag har fortfarande kontakt med honom. Jag älskar honom fortfarande. Jag gråter ibland. Men jag mår så mycket bättre. Känner mig mer grundad. Jag är glad igen. Det är en skön känsla.
 
Puss
 
 
 

Feedback
Postat av: Anonym

Har du fixat boobsen lr??

Svar: Haha mina "boobs" har gått från a-kupa till c-kupa till a-kupa till c-kupa under 1,5 års tid. så kan det gå om man byter p-piller var tredje månad och äter som en häst/alternativt blir deprimerad och går ner i vikt
shutupandgrind.blogg.se

2012-12-17 @ 00:01:20
Postat av: K

Hej Cim!
Är glad att du börjat blogga igen, älskar dina texter.
Blir så fascinerad hur du alltid lyckas vara så stark i så otroligt jobbiga situationer när personen man älskat sårar en totalt.
Skulle också så gärna vilja kunna känna att jag lär mig av allting, att jag känner att jag förtjänar bättre och kan gå vidare, men när exakt samma svek händer om och om igen med varenda kille jag träffar så bryter det ner mig totalt och jag börjar tvivla på mig själv.

Det kanske är en konstig fråga men har du ngt tips på hur jag kan tänka mer som du i en sådan situation? Hur jag kan känna att jag är värd bättre, istället för att börja tvivla.

Kram

2012-12-26 @ 14:16:50
Postat av: Ida

Och min kommentar försvann! Skit oxå...

Hur som helst skrev jag att jag beundrar att du är så stark genom allt skit livet slänger på dig. Och att det är imponerande hur du hittar lärdomar och positiva synvinklar på allt du stöter på oavsett om det är positivt eller negativt.
Sen sätter du ord på känslor enormt bra!! Alltså skriftligt. Jag sitter här och lever mig in i det du skriver för att man känner känslan och på något vis förstår vad du känner för att du är så bra på att skriva...

Och till slut ett favoritcitat, det kommer från Pink's låt Try:
"Where there is desire there is gonna be a flame,
And where there is a flame someone's bound to get burned.
But just because it burns doesn't mean you're gonna die!
You've gotta get up and try, try, try"

Kram

2013-01-08 @ 19:23:14
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/buffy

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0