VINST.

Nu har han äntligen skrivit om det så jag kan få hylla honom lite också:

"gissa vem som har fått ett internship på en byrå här i stan?

this fucker.

yes yes yes, jag är nu creative intern eller AD assistent på teak digital här i san francisco. en lagom stor byrå med ca 50 anställda. startade som ett produktionshus, men utvecklades sedan till en byrå. de har jobbat med några stora namn som google och sony för att nämna ett par. det var min vän mike som lyckades pusha in mig där på ett ganska sjukt och intensivt sätt."

Farid har fått en praktikplats på en GRYM byrå här i SF. Det gick till på samma sätt som det gör för tusen andra - man får ett samtal mitt i natten där de frågar "hur snabbt kan du sätta ihop en portfolio?". Att få en praktikplats på en byrå när man är svensk, utan jobbvisa och tre månader från examen - bara vi svenskar förstår hur stort det är. Eller kanske bara jag. Kanske eftersom jag levde med den här människan under en vår och en höst och en vår som var tunga, jag har sett honom ledsen, jag har sett honom osäker och jag är så stolt över honom nu att jag får tårar i ögonen.

Jag är glad att jag i alla fall som vän får dela din lycka över det här, det betyder mycket för mig. Jag känner av ett lugn i dig redan. Jag är så stolt över dig, jag älskar dig.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0