J.

Såhär är det.

Ibland blir tjejer kattiga. Inte kattiga som i "helvete vilken het tjej" utan kattiga som i att ge ut små digs. Små pikar. Det händer ALLA tjejer. Jag tror vi har det i blodet. Ibland filtrerar vi inte bort det. Ibland kommer det ut.

Och jag vill att du ska veta att jag alltid, alltid tänker på dig då. Och det är bara att förbereda dig på fler sådana här inlägg, för jag kommer bli blödigare för varje år.

Jag vet att jag är ett as. Det var jag som tog mina grejer och stack. Jag flyttade till ett annat land. Och jag vet att jag är ett as varje sommar, när jag åker. Men jag vill att du ska inse att du är anledningen till att jag kommer hem. Så länge du är i Sverige kommer jag alltid, alltid komma hem. Du är det enskilt bästa jag vet, och du var så jävla snygg på Skype när vi pratade senast.

Tack för att du stod ut med allt upp och ner i somras. All min skit. Alla bråk du var tvungen att lyssna på. Tack för att du inte blev arg när vi fick ringa taxi alldeles för sent. Tack för alla de tusen drinkar du köpt åt mig ("din fattiga jävla student, här har du, vaschegud"). Tack för att du betalade 600 kronor för att åka med mig till ett ställe du hatar. Tack för att du går i och badar i svinkallt vatten, om jag gör det. Tack för att du går fram och berömmer en ful kille för hans vackra utseende, för att jag utmanar dig. Tack för att du blir så full att du gnider ansiktet längs dörrkarmen, så att det är ett spår av foundation där nästa morgon, det är typ det roligaste jag hört. Tack för att det alltid går över på två sekunder när vi är irriterade på varandra. Tack för att du förstår min råa humor, min sarkasm, min cynism. Tack för att du känner mig bättre än vad jag känner mig själv, tack för att du alltid har cigaretter, tack för att vi går och köper McDonalds fem på morgonen och äter i din säng innan vi somnar, tack för att du står i ett kök i Barcelona mitt i natten, med solglasögon på, och äter makaroner direkt ur ett durkslag, tack för att du tittar på mina klädförslag till dig som att jag är helt dum i huvudet, tack för att du alltid ställer upp, tack för att du alltid ställer upp, tack för att du alltid ställer upp (gick det in?), tack för att du får mig att skratta konstant, tack för att du är så lättlurad, tack för alla minnen, tack för att du finns kvar så att vi kan skapa en miljon till, tack för allt och åter allt du är.

Halva jag är du, så är det bara.


Feedback
Postat av: J

Du får inte skriva sånt där va fan. Älskar dig så mycket min fina, fina bästis.

2011-09-26 @ 01:15:33

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0