TEXT ME

Okej. Det här är nog roligast för mig, men jag tänkte vi skulle gå igenom mina viktigaste/roligaste/skönaste sms. Det här är vad jag har i inkorgen från över tre månader bak. Har valt de som ligger mig varmast om hjärtat.

"DRAR DU HEM I DETTA LÄGE? jag va sugen på att investera ytterligare tolv kronor i din fond!"

Alltså, hahaha. Varje gång jag ser det där i ämnesraden "DRAR DU HEM I" så börjar jag garva. Det här är en cirka tio år gammal grej mellan mig och Robin. Jag lånade 1200:- av honom en gång i tiden. Enligt mig är den skulden nu preskriberad, han har oväntat nog inte samma åsikt. Så i sommar gjorde jag en deal med honom. Jag ska ge honom 12 kronor varje gång vi ses tills skulden är avbetald. Jag tror jag gav honom.. 36:- i sommar, hahaha. Gud, det är så roligt. Skrattar varje gång jag tänker på det.

"åt helvete. minnesluckor, bortdomnat lår, smärta i armen, illamående.. otroligt att ja tog mig hem igår. fattar ingenting. jävla fireballs. hur mår du?"


Hahaha, Jenna såklart. Vem annars. Den här kvällen var HELT sjuk. Jag har aldrig varit så full i hela mitt liv. Och älskade Jenna med sin prioritetsbenägna hjärna ramlade mitt på Kungsgatan. Alltså, UT på Kungssgatan. Att hon inte blev påkörd är ett mirakel. Men det roligaste är att istället för att ta emot sig med armarna var hennes första instinkt att rädda sin mobil. Så människan bara faller, som ett jävla kylskåp. Och klarade sig mobilen tror ni? Inte riktigt, kanske. Åter igen - skrattar varje gång jag ser det där meddelandet.

"okaaaj. tar du med luxad?"


Jenna. Senast jag kollade var det hyfsat lätt att stava till Lucas. Men icke. Haha, jag orkar inte.

"Eller bara "Jag är efterbliven"."


Hahaha, alltså Viktor. Det här är ett av mina absoluta favoritsms genom tiderna. Jag skrev till honom om att jag måste åka fram och tillbaka hundra gånger för att jag hade planerat dåligt. Var väl att jag skulle hämta ut någonting, sen plocka upp hunden, åka hem, byta om, och så in till stan. Beskrev det i detalj. Och så får jag det där som svar. Tycker verkligen det är jätte-, jätteroligt.

"Jävla bög. Men du är på imorrn iaf?"

Nu hoppas jag ingen tar illa upp, de flesta vet att jag älskar de flesta killar som gillar killar. Men det här var bara så komiskt, det är från Emil. Han frågade mig först om jag ville hänga med på typ spelkväll, vanlig, vänskaplig konversation. Jag sa något i stil med att jag tyvärr redan hade planer. Och då får man det där som svar, hahaha. Det var så oväntat. Skrattade rakt ut när jag såg det. "Jävla bög". Haha, Emil.

"Cim - Världen 1-0"

Gabriella :-). Älskar det där smset. Ska designa det i något snyggt typsnitt och sätta upp på väggen. Det fick jag när en väldigt vacker karl hade bjudit ut mig på dejt.

"No stress. Kokar ett ägg. Hungrig."

Anton, alltså hahaha, suck. Vem skickar ett sånt sms? Vi skulle mötas någonstans och jag sa att jag kanske blir lite sen. Och då får man det där till ett svar. "Kokar ett ägg. Hungrig." Gud, så roligt.

"Ska jag ta med ett till dig?"

Smset som följde direkt efter det förra. Vi skulle alltså ses på en bar. Och Anton frågar om han ska ta med ett KOKT ägg som jag ska äta. I en BAR. Alltså, jag DOG när jag läste det där. Och sen har ju naturligtvis stjärnan med sig ett kokt ägg när han kommer, min nya "pojkvän" som jag visade er för någon dag sen. Ja, jesus.

"I love you. Thank you."

Det här fick jag av Carrie efter en lång diskussion om allt möjligt. Jag önskar jag kunde beskriva i ord vad den här vänskapen mellan oss betyder för mig. Jag får försöka göra det till henne nån dag. Men jag kan säga att förutom Jenna är det här den ärligaste, mest genuina, välmenande vänskapen jag någonsin upplevt. Att jag hittat det i vuxen ålder tar jag som en absolut blessing. Carrie och jag har växt upp tillsammans. Det är så det känns. Vi var barn när vi kom hit, och vi blev vuxna tillsammans. Det är stort.

Har minst tio till, men de är nsfw så det tar vi någon annan gång.

Puss.

Feedback
Postat av: Camilla Rind

Jag gillar ditt sätt att skriva! Har följt din blogg ett tag nu. /Cam

2011-09-16 @ 11:01:01

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0