DIRT OFF YOUR SHOULDER

Det här året har varit så omvälvande hittills. Det här kanske är en självklarhet, men jag vill säga det ändå - jag älskar verkligen det här livet. Processen av att leva är totalt fascinerande för mig. Hur vi utvecklas, vart våra val tar oss, hur stor betydelse våra inre monologer har, altituden av våra drömmar, djupet av våra känslor, hur extremt stora och viktiga vi kan bli i varandras liv.

Jag älskar det faktumet att jag, och alla omkring mig, är under ständig utveckling. Jag älskar hur min intuitiva sida växer med åldern, min magkänsla har aldrig fel nuförtiden. Och jag följer den, jag skulle inte säga blint, men jag följer den. Många nya saker har hänt det här året. Små som stora. Jag känner mig tryggare i mig själv. Jag känner mig vackrare än någonsin. Jag tror det händer något med en människa när hon är omgiven av positiv energi, när hon utstrålar positiv energi. Den auran attraherar folk. När man vet sitt eget värde. Det är det sexigaste som finns.

Jag har mycket att jobba på fortfarande. Det händer fortfarande att jag nedvärderar mig själv. Skrattar när en man säger att jag är vacker. Han köpte det inte för en sekund, tittade mig i ögonen och med ett snett leende:

- Why do you laugh when I say that? You shouldn't laugh when I tell you the truth. It's hurtful.

Jag har sagt det förut. Livet handlar om relationer. Om våra relationer till andra människor, om vår relation till oss själva. Det är det enda som betyder någonting. Det är i vår kontakt med oss själva och andra som vi lär oss alla läxor, det är där vi skapar alla minnen, det är där vi skrattar, gråter och känner oss levande. Vi måste vårda de vi har, och vi MÅSTE vara öppna inför nya. Utmaningarna sker när någon annan tittar oss i ögonen och berättar vad de ser. Sen kommer nästa projekt - faktiskt lyssna på vad de säger och ta in det. Det är inte lätt. Men det är absolut nödvändigt.

Vi får tillbaks vad vi ger ut. Glöm inte bort det. Är du olycklig så är det för att du vill vara olycklig. Det är där du känner dig trygg. Det är läskigt att våga söka efter lycka. Så fort man sätter ord på sina drömmar gör det tusen gånger ondare om allt faller isär. Men utan risker finns det ingenting. Utanför din comfort zone ligger det liv du aldrig visste du kunde få och bara väntar. Spring rätt in i dina rädslor med öppna ögon. Varje dag.

Puss.

Feedback
Postat av: S

Det här känns lite märkligt att säga, men jag känner ändå att jag måste säga det! Du har blivit lite av en mentor för mig. Jag vet att det är för din egen skull som du skriver, men du har även sått ett litet frö av hopp i mig. Livet blir inte bättre än man gör det till och inget säger det bättre än dina texter emellanåt. Tack!

2011-09-13 @ 01:43:44

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0