HIRED.

Glömde berätta, jag fick hemside-giget!

Det var alltså Carries förtjänst, hon smsade mig plötsligt och frågade om jag var intresserad av att bygga en enkel html-sida åt en av hennes vänner. Hon frågade vad jag skulle ha betalt, jag drog till med $35 i timmen (vilket är minst tio dollar över vad folk med min skill level brukar ta här i USA) och allt gick igenom på bara några timmar. Nu har jag suttit med det i nästan sex timmar idag, har gjort skelettet till kodningen och tre av fyra sidor designmässigt i Illustrator. Det är en simpel sida, men uppbyggnaden tar fortfarande tid. Kerna all text, se till att allt alignar perfekt, sen ska han ha en splashsida med en 6 sekunder lång video också.

Jag sa att jag behöver 24 timmar total arbetstid, men nu är det deadline imorrn kväll, så det kommer nog bli närmre knappt 14. Det är kul i alla fall. Jag är ändå grav nybörjare i html enligt mig själv, men jag älskar verkligen att koda, så det är kul att lära sig medan man håller på. Vännen som anlitat mig har dessutom sagt att de kommer vända sig till mig när siten kräver mer komplexitet. Alltså utbyggnad, i princip.

Jag var dessutom duktig igår och gjorde allt jag skulle göra. Tränade i en timme, mina lår DÖDAR mig idag. Sen tvättade jag, handlade mat, mailade min Flash-teampartner, bokade möte med min TV-class-teampartner, gjorde klart läxan till html-klassen, tog bort nära 1000 bilder från Photobooth och hann dessutom med en sväng på stan med Carrie.

Och så fick jag hem fina underkläder från Forever 21. Köpte en sjukt fin transparent BH som naturligtvis var för liten. Jag inser att miljoner tjejer säkert har det här problemet, men SUCK på att ligga mellan BH-storlekar. Så 32B, alltså 70B i svenska mått är nu för litet. Vilket betyder att jag har två val - antingen gå upp till 34B, alltså 75B, eller 32C, alltså 70C. Med 34B blir omkretsen för stor, med 32C blir kupan för stor. Haha, alltså ni män kommer aldrig fatta dessa dilemman. Så vad jag gör nu är att jag kör hälften 32B, hälften 34B, beroende på vad för kläder jag har på mig. Antingen är det urringat som in i helvete eller så är kupan perfekt, och bandet för stort. I-landsproblem, jag vet. Behövde bara ventilera lite.

Hursomhelst, tillbaks till vad poängen med det här inlägget var. Det här är mitt första jobb någonsin när det kommer till hemsidekodning. Det dricker vi ett glas vin för, tycker jag.

Puss!


Feedback
Postat av: Elin

Duktig Babe!! grattis! Haha, testa att gå till en riktig BH-butik, som mäter och har sig. Har hört att det ska varajättebra för sällan har man den storleken man tror. LInnéa fick t.ex. Veta att hon har 65ee. Ehh! Pusspuss

2011-10-03 @ 15:36:23
URL: http://Elinjohnsson.tumblr.com
Postat av: Cim

Hahaha, Linnéa Andersson har 65ee? När opererade hon brösten? :)



Jamen alltså de har ju mätt på VS, men jag vet inte om de verkligen kan haha. De tittar mest på hur bh:n sitter och börjar stamma "eh.. alltså.. känns det bra?"



Jag har faktiskt mätt mig själv med bara ettvanligt måttband du vet, men det hjälper ju fan inte, alla butiker har ju olika storlekar när det kommer till bh:ar..! Hos Forever 21 kan jag ha 70C, och så hos VS är det för stort.



PUSS hjärta! Du borde maila mig och berätta lite om det där livet du lever förresten

2011-10-03 @ 17:47:45
Postat av: Eva

Jag har en kompis som jobbat i riktig underklädesaffär sen urminnes tider. Generellt sätt så gäller ju att man ska ner en storlek i omkrets för varje kupstorlek man ökar och vice versa. Det låter alltså som att du skulle behöva en BH i storlek 30C, 65C.



En storlek som är rövsvår att få tag i så men det går nog så länge man har en ängels tålamod och håller korpgluggarna öppna.

2011-10-03 @ 20:50:15
Postat av: Cim

Hahahaha tack Eva :) Det låter som det skulle kunna funka faktiskt. Jag ska hålla utkik.

2011-10-03 @ 21:15:24
Postat av: A

Kolla figleaves.com :)

2011-10-04 @ 22:57:17

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0