MAKE ME UP

Jag kommer inte skriva mer om det här, ger jag honom någon luft alls så kommer han aldrig lämna mig ifred. Men nu är det åtminstone skrivet publikt och dokumenterat på något sätt. Det kändes viktigt.

On a better note - ganska nära en "perfekt morgon":

$95 på Sephora och en islatte. Det är fint. Var väl typ bara nödvändighetsköp iofs, men likväl fint. O frågade för ett tag sen hur jag alltid lyckas få min pluggtid att låta som helger, jag förklarade att det är en livsmentalitet. Har jag en chans att uppgradera min dag, då gör jag det. Det kan betyda att jag konceptar i solen med en Corona och någon rolig vän. Det kan också betyda att jag köper en islatte och smink när jag vet att jag har tio timmar kodning framför mig. Det kan betyda att jag lyssnar på musik. Eller tar en extra lång dusch. Eller lägga en timme på gymmet. Ja, ni fattar.

Det har inte med pengar att göra, för mig har folk av någon anledning så lätt för att plåga sig själva. Åh, nu måste jag plugga/jobba, fan vad trist, nu ska jag tortera mig själv och sitta i nåt mörkt skrymsle och dricka kallt kaffe så jag mår ännu sämre. Jag har aldrig förstått det där. Miljön gör allt. Jag förstår att det naturligtvis är mer flexibelt för mig, eftersom jag kan jobba hemifrån och plugga vartsomhelst, men likväl. Om man tänker efter tror jag de flesta människorna kan hitta sätt att uppgradera sina dagar.

Puss.

 


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0