EH, I'M NOT BLACK, SO....?

Jag har haft en bra vecka. Insåg jag precis. Hittills har den varit bra. Jag och Joanna lyckas alltid ha otroligt fina tisdagar. Det är helt ologiskt egentligen, det är början på min skolvecka, dagen innan två klasser, jag borde inte ha någon tid överhuvudtaget. Men vi lyckas alltid. Vi öppnar en flaska vin, vi avbryter varandra med tjatter konstant, vi gör läxor och scannar och skriver ut och mailar och sen avslutar vi med antingen Dancing With The Stars eller Real Housewives. Haha.

Den här tisdagen lagade jag svenskt till Jo och O. Och så kom Carolina upp vid halv nio och stannade till midnatt. Så jäkla mysigt var det. Pratade och skrattade oavbrutet. Drack alldeles för mycket också. Sen igår träffade jag O igen, han mötte upp mig efter min sista klass. Vi gick till ett ställe med FANTASTISK musik (bara old school hiphop) och drack whiskey och Long Islands. Sen köpte vi hem hamburgare och tittade på The Office tills han somnade i mitt knä, haha. Kom i säng vid 2 nån gång. Sen han åkte imorse har jag bara pluggat.

De svarta/vita skämten haglar förövrigt när vi är tillsammans. Det är skönt att han tar det med ett garv. Efter middagen i tisdags sa han något om djungeln, och jag KUNDE inte låta bli. Drog någon kommentar till Carolina på svenska, hon dog, och naturligtvis fattade han vad jag gjorde. Sen igår sätter jag mig i hans bil, han i förarsätet, och bägge sätena är absurt långt tillbakalutade. Jag bara:

- Eh.. I'm not black, sooo..

Och så pekade jag bara på sätet. Han dog. "Det finns inget bättre sätt du kunde sagt det där på". Efter han parkerat utanför vår port skrattade vi hela vägen in åt att hans bil nu har ett svart och ett vitt säte. "Fan, folk kommer ju bli hur förvirrade som helst - vem har han kidnappat?". Ah, han är rolig. Och tro mig, jag får höra min beskärda del av vita skämt också. Jag tycker det tyder på självdistans när man kan ta sånt utan att bli irriterad. Jag gillar självdistans. Den enda gången jag flippar på honom är när han kallar Nas "fake smart". Men den diskussionen tar vi en annan gång.

Hursomhelst. Helgen kommer bli bra också. Tjejerna kommer över på lördag, känns som jag inte sett Bells på fyra veckor, typ. Bra vecka. Nu ska jag bara överleva midterms så klarar vi den här rundan också.

Puss.


Feedback
Postat av: Emilia

Ursnyggt linne! Vart har du köpt den?

2011-10-14 @ 17:03:44

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0