BLUE BOTTLE FINAL

Åh vilken lång och rolig dag det här kommer bli.

Nu ska jag iväg till storage med Farid, som äntligen hittat lägenhet, och hämta alla grejer. Sen måste jag till antingen Cala eller Trader Joes och handla mat tills ikväll. Jag ska lära O laga svenskt, tänkte köra något klassiskt med skirat smör. Sen har jag tusen läxor att göra och ska på NÅT vänster hinna klämma in ett möte med Belen. Jesus. Men jag gillar det. Här har ni slutgiltiga home pagen för Blue Bottle. Hälften av gruppen älskar det, hälften av gruppen tycker mer om bilderna.

Jag ÄLSKAR det. Det här är jag riktigt stolt över. Ska jobba med alignment och möjligtvis en footer, annars skulle jag kunna sätta det här i min portfolio nu på stört. Blue Bottle är alltså ett café med svindyrt kaffe. Den här illustrationen är av deras "kaffebryggare". Det är helt otroligt, passionen de lägger ner i vad de serverar, get this - för varje kund slänger de in nya bönor. Sen dumpas det, och så nya igen vid nästa kund. Inget annat café jobbar så. Utöver att vara ultra-sofistikerade så har de även en organisk känsla över stället. Den kontrasten tycker jag fångas i designen. När något konceptuellt makes sense samtidigt som det är innovativt OCH min stil, då är jag som lyckligast.

Puss!


Feedback
Postat av: Elin

Ja älskar det. Bakgrunden som påminner om organiskt papp är klockren.

2011-10-12 @ 14:06:09
URL: http://elinjohnsson.tumblr.com
Postat av: Cim

Tack fina du!

2011-10-12 @ 20:34:06

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0