ALLOW ME TO DECONSTRUCT

Nu ska jag ta upp en sak jag inte berört på länge.

Fy fan så glad jag är att jag inte bor i Stockholm.

Jared, Carrie och Joanna reagerade på det alla tre när de kom i somras, vi pratade om det nyligen när vi åt middag på Fly Bar. Alla i Stockholm ser EXAKT likadana ut. På sommaren, på våren, på vintern, på hösten, det spelar ingen roll. Jag var inne på Stureplan.se för att.. haha, det här är ganska kul och en perfekt beskrivning av hur min hjärna funkar:

1. Går in på Stureplan.se för att se vad de skrivit om Jobs bortgång.
2. Gravt förvånad över att de inte skrivit något. Letar.
3. Blir sidetracked av en BH-lös tjej med fantastiska bröst i en orange silkestopp.
4. Klickar in på det albumet.
5. Inser hur jävla glad jag är över att inte bo i Stockholm.

På riktigt. Titta här.

De där skorna är fula. Jätte, jättefula. Och den där killen har aldrig haft sex. Någonsin.

Snaaaaaaaaark.

Åh, titta, svart på svart på svart. Häftigt.

Jag är svår och blek och klär mig i svart och har (åter igen) fula skor.

Fula skor var nog kvällens tema. Svart grått vitt svart svart grått vitt svart.

NEJ MEN TITTA SKINNJACKOR. Fan, så otippat. Vilken tur att ingen annan hade på sig det.


Tro mig, jag skulle kunna lägga upp 40 bilder till. Det orkar jag inte. Alltså ALLA ser ju exakt likadana ut. Svarta jeans, svart skinnjacka, svart topp. Möjligtvis lite transparens här och där, MÖJLIGTVIS lite textur. Stockholm är så otroligt förutsägbart. Så tråkigt. Så invant. Så livlöst. Så strukturerat intetsägande.

Jag saknar det inte alls. Verkligen inte alls. Det var länge sen jag gnällde om Stockholm! Det var en fin flashback. Invigningar på Stureplan med 400 skinnjackor och 800 fula skor. Jag dör hellre. Enda solskenet var fantastiska bröst-tjejen. Och till och med hon hade svarta byxor på sig.

Puss.


Feedback
Postat av: Anonym

alla på stureplan ser likadana ut.

2011-10-06 @ 22:37:11
Postat av: Cim

Alla i Stockholm ser likadana ut, i sina separata grupper. Alla på Söder ser ut som alla andra på Söder. Alla på Stureplan ser ut som alla andra på Stureplan. Alla lattemammor ser likadana ut. Alla förortsmammor ser likadana ut. Alla 18-åringar ser likadana ut. Stockholm uppmuntrar inte till individualitet. Allt handlar om kollektivet. Och det gäller hela Sverige. Det ligger i landets blod.

2011-10-06 @ 22:44:57
Postat av: Elin Johnsson

Haha :-) Jag garva.

2011-10-07 @ 00:01:13
URL: http://elinjohnsson.tumblr.com
Postat av: Cim

Haha bra :)

2011-10-07 @ 06:05:10
Postat av: Anonym

och du tycker att du har en alldeles särskild klädstil då eller?

2011-10-07 @ 16:53:22
Postat av: Cim

Ja, för det var det jag skrev, eller? Ni är lustiga ni som kommenterar på det sättet. Jag kan ju vara en exakt lika grå mus som alla andra i Stockholm. Och fortfarande vara glad över att inte bo där, eftersom jag i SF möts av färgglada människor med karaktäristiska klädstilar varje dag. Inte sant?

2011-10-07 @ 20:11:00
Postat av: Anonym

din blogg(ska påpekas att jag verkligen kom in på den av en slump, ångrar mi gnu bittert att jag började läsa) är det mest tragiska jag någonsin snubblat över! Du klär dig som en fjortis, skriver som en jävla kratta, verkar umgås och dejta helt makabert patetiska människor och well...bloggar om ett allmänt ointressant liv. tack och hej vi hörs aldrig igen.

2011-10-31 @ 15:44:39

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0