ASK ME

1. Hur gammal är du om fem år?

29. Det är ganska häftigt ändå. Ångestfylld siffra för många, ska bli spännande att se om det blir så för mig med. Jag vill vara sådär cool och tycka att ålder bara är en siffra, men jag funkar inte så. Där är jag mer traditionell. Är du 30 ska du ha åstadkommit vissa saker, är du 40 ska du ha åstadkommit ännu mer, och så vidare. Om jag har ångest vid 29 så är det för att jag stagnerat på något plan av mitt liv.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

O. Och Joanna. Alltid fint.

3. Hur lång är du?

1,70 i svenska mått, 5'7'' i amerikanska. Nöjd med min längd, hade inte gnällt åt 1,75, men då hade det varit svårare att hitta snubbar haha. Så 1,70 är perfekt.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Gud. Det var länge sen jag såg en hel film. Jag följer serier på min lediga tid, filmer suger för många minuter och så vet man aldrig om det är värt det. Alltså den senaste jag minns är Source Code från i somras, den var helt okej.

5. Vem ringde du senast?

Jag är ingen ringare. Tycker allt som oftast inte om att prata i telefon, spelar ingen roll vem det är i andra änden. Men suck, minns verkligen inte och orkar inte kolla telefonen. Carrie, Joanna eller O, förmodligen.

6. Vem ringde dig senast?

Jo ringde mig i fredags när hon slutade jobba och vi skulle mötas upp för kostym-letande.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

"You should give your private investigator a raise. He has you saying things that make me want to kiss you again and again". Ja, gissa vem. Fin.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Skicka sms, alla dagar, även om det irriterar mig också ibland. Helst pratar jag med personer ansikte mot ansikte.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Separerade? De var förlovade i 20 år, men gifte sig aldrig. Men de är inte tillsammans, nej.

10. När såg du senast din mamma?

24:e augusti, morgonen när jag lämnade Stockholm. Krossar mitt hjärta varje gång.

11. Vilken ögonfärg har du?

Blå, blå vindar och vatten.

12. När vaknade du i dag?

O:s alarmklocka tjöt vid 7, sen somnade vi om till 9:45. Så ja, där nån gång.

13. Vilken är din favoritjulsång?

Fy fan. Haha, bara för Gabriellas skull - Mistletoe med Justin Bäver.

14. Vilken är din favoritplats?

Åh, vilken fin fråga. Koh Chang, Thailand, tidig morgon, halmhydda, kristallklart hav fem meter från sängen. Barcelona, stranden, en perfekt 28-gradig dag, lätta vindar, med tjejerna och färsk kokosnöt, eller på uteservering, sangria, med Jenna. Där luften blir som friskast ute på Saltarö, Värmdö, har alltid kunnat andas där. San Francisco, en tokigt varm dag av pluggande på Peets Café uteservering, skrattandes i soffan med Joanna, Ocean Beach med världens gladaste hund och enstaka förbipasserande joggare, en klubb, en whiskey sour och en fantastisk låt med vänner överallt, behöver jag fortsätta?

Ösby Träsk med vänner, alkohol och en brasa. Chicago, i en bil, på väg in till stan, på en båt kryssandes mellan höghus, känns som Stockholm och Venedig, där min absouta favoritbyrå i världen (Leo Burnett) ståtar i glas och svart metall. Jag vill hitta hundra favoritplatser och jag kan inte vänta att se vart min nästa ligger.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Tandläkaren, klyschigt nog. Vilken byggnad som helst under statlig ledning, undantaget Systemet. I regn utan paraflax. I snö utan varma skor. I värme med för mycket kläder. Vilken kö som helst i världen, absolut värst är border control när man ska in i Staterna.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Om tio år är jag mamma. Jag är lyckligare, varmare och öppnare än vad jag är nu, mer berest. Jag lever med någon jag älskar. Antingen jobbar jag på en reklambyrå, eller så frilansar jag. Skriver, kodar och har förhoppningsvis tio nya intressen. Vilken stad och vilket land har jag ingen aning om, och den känslan är underbar.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Tanken på att pappa inte skulle komma hem. Att någon nära mig skulle dö. Chris, framförallt, att hon skulle skadas, försvinna. Var nog lite rädd för mörker också. Och tandläkarjäveln.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

O och/eller Joanna. jag dör varje dag åt de två. Helt underbara. De är två av de roligaste människorna jag någonsin träffat. Nuförtiden är jag som lyckligast när jag är med bägge två samtidigt, haha. Skrattanfallen har aldrig en tendens till att sina.

19. Hur stor är din säng?

1,25 bred typ. 2 meter lång. Hade gärna haft större, men det funkar.

20. Sover du med eller utan kläder på dig?

Vem fan sover med kläder? Sover i bara trosor, alltid.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0