WELL HELLO

Det här är utan tvekan det längsta blogguppehållet jag haft. Och herregud så fort man vänjer sig vid att inte ha dator. Det har varit skönt att byta uppkopplings-device, från mobil till dator. Lite mindre, lite lättare, lite mindre efterblivet. Tyvärr har det nu resulterat i att jag skriver som en totalt retard på de här tangenterna, vad fan händer.

Hursomhelst. Jag är i Stockholm. Flyget från SF till London gick mycket bra, Virgin Atlantic rekommenderar jag till alla. Tog 9 timmar typ, så kort tid har det aldrig tagit. Inte ett spår av vulkanhelvetet. Sen lyckades jag kränga en biljett till ett tidigare flyg från London till Sverige, så kom hem runt 22 istället för 00. Det var skönt.

Den här första veckan hemma har varit intensiv. Vissa saker har gått åt helvete, andra har varit helt underbara. Över förväntan. Jag har en mobil nu, en ganska fräsch LG med grym kamera och värdelös batteritid. Den servar mig ganska väl än så länge. Jag börjar jobba den 13:e juni, jag kommer jobba lite mer än deltid. Fyra dagar i veckan, och så växla mellan halvdagar och heldagar. Extremt fint schema, om jag får säga det själv. Att få fortsätta med långhelger även utanför plugget är fint. Jag kommer få jobba nära med Kim, som fixat jobbet åt mig, men även med art directors och andra team. Jag kommer sitta med på briefings och få en chans att verkligen börja greppa hur allt går till. Jag är exalterad, men också otroligt glad över de här två veckorna semester jag får nu i början. Det var inte väntat.

Och så min lilla dator då. Min stackars, misshandlade lilla dator. Jag bytte batteri för cirka 14 månader sen. Har väntat på att datorn ska krascha hela våren, den har känts seg och betett sig konstigt. Mycket riktigt - tre dagar efter landning i Sverige så dör den. Vill överhuvudtaget inte gå igång. Jag, mitt dumma helvete, fixar konverterare så att jag kan ladda datorn samt mobilt bredband INNAN jag styr själva datorn. Sen sitter jag där med 400 spänn i teknik jag inte kan använda eftersom mitt älskade barn vägrar gå igång.

Knatade in på Macoteket på Kungsgatan idag, sa "hej, mitt batteri är dött, ge mig ett nytt, tack, jalla". 1295 spänn. KUL. ROLIGT. BRA. FINT. Det var bara att betala och tacka för rånet. Nu funkar dator, internet och mobil i alla fall, det tycker jag är ganska bra uppstyrt av en tekniskt handikappad blondin.

Sen måste jag säga en till sjuk grej. Jag har två kapitalkonton. Mitt ena har varit spärrat i typ fyra år, använder det inte. Loggar in på internetbanken från Jenna och har helt plötsligt 2400:- på det kontot. Vissa människor kanske hade sagt "vänta nu ett tag, nu har det blivit något fel, det är nog bäst att jag väntar och ser om pengarna försvinner igen". Eftersom jag inte är sån så gick jag ner till Nordea, låste upp alla spärrar, förde över pengarna till mitt personkonto och stängde ner kapitalditot. Tack gud, du är ett jävla as, men av någon anledning skänker du mig lite allmosor ibland. 2400:- rakt ner från himlen täcker batteriet, första busskortet, första månaden av internet + simkort samt konverteraren ganska exakt. Så det var mycket, mycket fint.

Sen har jag promenerat. Ätit. Druckit. Sovit. Skrattat. Varit med Jenna, naturligtvis, ni kan inte tro något annat. Vi har hunnit med många timmar tillsammans, ikväll ses vi igen. Det blir Soap och hiphop-tisdag, Emil kommer hit om några timmar och dricker öl med mig också.

Jag har tusen saker till att skriva, men just nu blev det tydligen det här. Här kommer lite blandat från min första vecka hemma.

Puss.

Bleka lår och Lexus tass, första gången på Snaps, drack vitt, åt lamm, pratade med Jenna, det var fint

Äntligen mammas mat, fiskgratäng med potatis-nånting och broccoli, alltså.............................

Trött jycke hittade hem på en gång. Han älskar Värmdö. Aldrig nåt koppel och mjuka sängar.

Jag hittade ett fotoalbum Chris gjort till pappa. Log i en halvtimme och var tvungen att fota såklart. Jag och syrran i Linköping 1990.

Hon har redan försökt knulla honom i ögat typ tre gånger, men de är mycket goda vänner. Tro inget annat.

Bästa blev sned. Ingen är förvånad. På Friday's vid Kungsträdgården, drack en flaska vin och åt i tiiiiiimmar. Underbart.

Mat.



Och uniformen hängde med till Sverige. Jeansshorts, boots, transparent t-shirt och knallgul BH från VS. Fin sommar.

Puss.

Feedback
Postat av: Robin

potatis-nånting!

2011-06-01 @ 13:37:08
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0