WE'RE GETTING CLOSE

Lämnar USA om 12 dagar. Nu övergår saknad snart till att faktiskt krama Jenna, Jonna, Elin, Viktor, Lina, Emil, Åberg och alla andra (dessa var de första jag kom att tänka på). Sist vi sågs var jag 23 och arbetslös. Nu är jag 24 och ruggigt upptagen. Det blir fint, det.

Saker Cim ska hinna göra på 12 dagar:

- Se till att jag inte failar någon av vårens kurser
- Registrera kurser för hösten
- Fixa papper åt CSN hos advisorn
- Ansöka om CSN för sommaren (borde styra för hösten samtidigt, orkaaa)
- Lokalisera I20-pappret
- Få en högt uppsatt underskrift på I20-pappret
- Säga upp gymmet
- Boka storage för möblerna
- Packa ihop hela lägenheten
- Hyra bil, åka till storage och droppa alla möblerna (låter braaaaa mycket mindre jobbigt än det är)
- Ta Lucas till veterinär, hälsocheck, kolla om han behöver några vaccinationer
- Lokalisera Lucas pass och alla papper så att han är redo att flyga
- Lära Lucas dricka ur vattenflaskan man stoppar in i flygburen, åter igen
- Ha "möte" med älskade vänner som ska komma till Sverige, se till att allt är planerat tills de kommer
- Bygga Elins hemsida (nästan det enda roliga på den här listan)
- Rensa Photobooth
- Rensa iPhoto
- Rensa datorn
- Lämna in ett par plagg på kemtvätt
- Laga ett par skor
- Lägga över allt viktigt på två separata hårddiskar
- Se till att jag har mobil och laddare till hemkomst Stockholm
- Fira Carolinas födelsedag imorrn
- Bay2Breakers söndag (gigantisk festival, mycket viktig för att kvotera in lite alkoholintag dessa tolv dagar)
- Se till att den totalt inkapabla editorn klipper min uggle-spot så att den är KLAR tills nästa torsdag (annars, kräv allt raw footage, fixa nån i Sverige som kan klippa den)
- Typ, helst, finjustera mina bästa kampanjer och se till att de kommer upp antingen på Tumblr, Berghs, Behance, Cargocollective eller egen sajt (en vacker dag ska detta bli prio ett)
- Pitcha sjukt stor och älskad idé för familjen (berättar mer om detta så fort jag skrivit mission statement)
- Åka till Women's Clinic med Carrie
- Dubbelkolla med praktikplatsen att jag ska komma in den 26:e maj, på morgonen (12 timmar efter jag landar)
- Skriva ut flygbiljetten
- Packa väskorna
- Älska San Francisco så jag går sönder hela vägen till flygplatsen
- Gråta i minst två timmar och tjugo minuter över att Chris inte kommer vara hemma på hela sommaren
- Dö över mina brustna trumhinnor när jag landar i London
- Dö över mina brustna trumhinnor när jag landar i Stockholm

Och det var allt, tror jag. Har garanterat glömt något. Men detta är vad jag minns på rak arm. 12 dagar. Återuppstod inte typ Jesus på den tiden? Eller jag vet att det tog tre dagar innan han kom ut ur den där grottan eller vad det var. Men 12 dagar känns bibliskt på något sätt.

Det är vad den här återstående tiden i San Francisco kommer bli. Biblisk. Slutet på en era. Nystarten tar vi i höst. Sommaren blir för mig vad grottan var för Jesus. Ett litet uppehåll bara. Enda skillnaden är att jag tänker spendera mitt på Skinnarviksberget. Grottor är nog grymt överskattade i allmänhet.

Puss.

Feedback
Postat av: emil

Tack för att jag blev nummer 6 på listan över folk du vill komma hem och krama på. Ska jag stå och vänta där i kön bakom alla andra och se dum ut menar du? Glöm det! Du hittar mig på berget med en kylväska full med öl och sommarhiphop i iPod-högtalarna. Kom förbi om det passar, och lycka till med dom tre triljoner grejer du ska hinna med innan hemkomsten.

2011-05-13 @ 20:31:43
URL: http://emil.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0