START OVER

Och det går så fort. Så fort från där vi var. Jag ska vara din, du ska vara min och vi ska aldrig vara andras. Helt plötsligt har vi glömt oss, kärleken för svag för att orka ta tag, ingen knuffar, ingen slåss, ingen gråter, ingen säger "men du, vänta här ett tag, jag trodde vi skulle köpa hus och hund och svettas tillsammans på BB en vacker dag?".

Det går så fruktansvärt fort. Och vi är några år äldre, visare på alla plan, förutom just här. I kärleken är vi alltid nykläckta, naiva, vi slänger oss hungrigt in i varandra utan att reflektera över möjligheten att bara vara själva. Vi delar hellre. Vi somnar tätt intill. Vi kysser varandra, för läppar är mjuka, munnar är varma, och hur fritt det än känns att vakna i en tom säng, utan skyldigheter att se efter någon vi älskar, så väljer vi att låsa oss om och om igen. Vi väljer att alltid kompromissa, att skrika i timmar, vi väljer dyrare hyra och djupare löften, vi väljer kärlek framför allt. Och kärlek kan man vårda tills ännu en vinter blir ännu en vår, men vi kommer alltid tvingas se den vittra sönder i avståndet som växer mellan dig och mig. Där det brukade finnas kontakt, finns det luft. Tom yta.

Jag står alldeles, alldeles still när du närmar dig. "Kommer han röra mig när han går förbi?". Och svaret var alltid nej. Jag vägrar ta ansvar för det. Jag vägrar be om ursäkt för att jag aldrig nöjer mig. Vi ska inte vara nöjda. Vi ska sträva. Varje dag bättre än dagen innan, varje rörelse mer utstuderad, varje andetag registrerat, vi ska fan i helvete älska tills vi går sönder och faller isär och exploderar, kan det inte skrivas böcker om vår kärlek är den ingenting att ha.

Jag är svartvit, aldrig färglös. Du är vacker, men inte min. Det är sorgligt, men jag mår bra. Det är sorgligt, men jag mår bra.

Det är sorgligt. Men jag mår bra.

Feedback
Postat av: J

vet inte om jag laser dethar ratt. hur som helst. jag beklagar sorgen.



kanner sa hart igen biten med att vanta pa att han tillslut ska ga forbi och lagga handen pa landryggen sadar som det brukade vara. stanna till och sniffa i haret. en snabb kyss pa halsen. istallet for tomhet och ingenting.

2011-05-12 @ 05:15:31
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: Cim

"jag beklagar sorgen"



gud, så vackert. tack fina. och ja.. precis.

2011-05-12 @ 09:11:57
Postat av: Elin Johnsson

Du fångar alltid allt.

Våta ögon. Och jag älskar dig.

2011-05-12 @ 10:26:57
URL: http://elinelin.tumblr.com
Postat av: A

Dude, you managed to make me cry.

2011-05-12 @ 15:26:23
Postat av: Moa

http://www.youtube.com/watch?v=aNzCDt2eidg



Fin, fin cover. Men det visste du kanske redan. Stämmer på något sätt in på det du skriver?

2011-05-12 @ 23:49:03
Postat av: jonna

"Jag är svartvit, aldrig färglös." . Dem som använder ord som du gör, skriver böcker.

2011-05-13 @ 07:23:19
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Cim

Älskade, älskade Jonna, haha, du ger dig inte? :)



Moa, väldigt fin, även om jag alltid föredrar originalet. Fantastiskt att hon bara är 16?



A, PUSS.



Elin, vet du hur JÄVLA snart det är tills vi ses? MXM, kompis. Together again.

2011-05-13 @ 07:38:20

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0