SLOW DOWN

Alltså. Dessa bloggerskor. Blondinbella:

"Jag har haft en bra dag idag. Bokskrivning, eventmöte (Egoboosts Magazines releasefest är imorgonkväll!), ett lunchmöte om ett nytt projekt som ni kommer att älska, jag har hunnit shoppa med Angelica och tränat på Balance. En perfekt onsdag. Köpte med mig blommor och jordgubbar hem. Som jag skrev imorse så behöver man ha ett harmonisk hem när man har många bollar i luften. De har förresten luktat otroligt mycket rök hos mig idag, de var en stor brand vid KTH och lukten spred sig hit. Läskigt med bränder!"

Okej.

Nu är jag extrem när det kommer till ord och meningsuppbyggnad. Jag gråter inombords när någon stavar ett ord fel. I mina ögon förstör det hela meningen, hela paragrafen, om ett ord är felstavat, då har du precis slängt bort hela känslan. Men nu gällde det här i och för sig inte stavfel. Ville bara poängtera att jag är fascist när det kommer till ord och skriveri. Jag älskar att läsa av toner, analysera, försöka se personen bakom texten.

Något har hänt med Bella. Osäker på vad. Men hennes ton är HELT cp nuförtiden. Hon skriver som en efterbliven. Om jag får gissa så tippar jag på att hon är extremt nära överarbetning. Hon känns likgiltig. Går på tomgång. Skriver per automatik. Alltså. På riktigt. Texten ovan, det är sättet hon formulerar sig:

Jag har haft en bra dag idag.

Alltså. Det här är så roligt, va. Jag har haft en bra dag idag. Helt efterbliven mening.

Ett lunchmöte om ett nytt projekt som ni kommer att älska.

Jag älskar det här med Bella. Det är alltid "nytt projekt som ni kommer älska". Hon intalar både sig själv och läsarna, funkar varje gång. Fantastiskt.

Jag har hunnit shoppa med Angelica och tränat på Balance.

Alltså. Alltid när folk säger att de HUNNIT shoppa så skrattar jag.

Som jag skrev imorse så behöver man ha ett harmonisk hem när man har många bollar i luften.

Okej, stavfel, men det är skitsamma. Ser ni vad jag menar? Läser ni av tonen? Hon låter helt inprogrammerad. Autopilot. Nära att gå in i väggen, jag garanterar er. Det finns absolut noll personlighet bakom den här texten. Och förövrigt behöver alla ett harmoniskt hem, naturligtvis. Du behöver väl för helvete ett harmoniskt hem MER om du bara äter chips i soffan dygnet runt? Är du hemma konstant kan det vara ganska skönt läge för ett harmoniskt hem. Lilla Bella.. "många bollar i luften". Noll personlighet. Och så det bästa avslutet:

Läskigt med bränder!

Läskigt med bränder. Fantastiskt konstaterande. Jag har haft en bra dag idag, det är viktigt med ett harmoniskt hem, jag har många bollar i luften, det är läskigt med bränder.

Nu kanske jag låter dryg. Men jag älskar Bella. Den här texten bara fick mig att reagera, och jag svär - en månad max. Sen är hon inkörd med ambulans för panikångestattack eller liknande. Vägg, vägg, vägg, Bella. 30 dagar. Hoppas hon saktar ner innan dess.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0