FINAL DAYS

Hej hjärtan.

Ja, inte kommer jag bli frisk nån gång snart. Men det är okej. Nu är jag redo mentalt att sätta mig på ett flyg och korsa Atlanten. Om bara det det jävla vulkanaset håller sig i schack. Idag träffade jag Carrie en sväng, drack kaffe i solen. Välbehövligt. Det högg till i hjärtat när jag insåg att vi inte ska ses på drygt två veckor. Hela familjen är viktig för mig, utan tvekan. Men Carrie är min syster. Vi lyckas alltid ha exakt samma problem exakt samtidigt, oavsett om det är privat eller i skolan. Förra terminen svetsades vi samman i Campaign Design, den här terminen har varit den jobbigaste någonsin för oss bägge. Nu landar hon i Sverige tillsammans med vackra Joanna den 12:e juni och det är för bra för att vara sant, naturligtvis. Helt underbart.

Den här terminen, ja. Januari känns som två år sedan. Aldrig någonsin igen tänker jag köra en tävling samtidigt som skolan. Det går helt enkelt inte. Det är inte för mig. I höst kommer jag gå fem kurser, rolig jul. Kommer alltså plugga heltid + en extra kurs. Och i sommar ska jag ta två kurser, bytte bort Principles of Graphic Design (för lätt enligt vänner, hoppar direkt in i Graphic Design 1 i höst istället) mot Ad Team, och den andra heter Innovative Advertising. Två tunga reklamkurser, så det kommer bli mycket konceptande mellan Fresita-klunkarna i sommar. Men fan, det känns ganska bra ändå. Och att jag äntligen får fråga lite vänner om råd, vänner som inte har en susning om reklam, de har oftast absolut fräschast idéer. Vinklar min arbetsskadade hjärna missar. Det blir fint.

Efter jag lämnade Carrie har jag packat lägenhet och väskor HELA dagen. Jag har så äckligt mycket kläder, ni förstår inte. Lämnar kvar två fulla IKEA-kassar med kläder plus sex par skor här i SF, och ändå bågnar både min stora resväska och mitt handbagage av allt fint jag samlat på mig. Hursomhelst. Hoppas på noll övervikt. Och då vill jag ändå hinna till VS imorrn för möjligtvis en ny BH och lite lotions. Haha.

Imorrn har vi bokat truck från 10-16 för att köra allt till storage. Förhoppningsvis kommer det inte ta så lång tid, så jag hinner pyssla med det andra jag vill hinna göra.

Hursomhelst. I övermorrn alltså. I övermorrn åker jag hem. Helt sjukt. FÖRÖVRIGT. Fick en FANTASTISK nyhet av en vän för ett par dagar sen. Det är inte helt säkert än och jag får inte säga vad det handlar om, men går allt i lås så är jag världens lyckligaste tjej i sommar. Så mycket kan jag lova. Om Chris dessutom lyckas pallra sig hem, då.. då är mitt liv fulländat.

I brist på annat får ni se en stillbild från min sjuka uggle-reklam. Det här är Andrew bakifrån, filmad väldigt tight ute på fire escapen. Sjukt snyggt foto, vår dp är riktigt grym. Reklamen får ni se så fort jag fixat en ny editor, vår var ju komplett efterbliven under hela terminen och avslutade på samma sätt. Så får styra det själv.

Okej. Puss.


Feedback
Postat av: Elin Johnsson

Alltså, vet du, jag är ledig 11-19/6! Så jag kan hänga med er om du vill :)

2011-05-23 @ 09:28:50
URL: http://elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0