VISUAL IDENTITY ADAM TENSTA

Jag vet inte vem som gör grafiken till Adam, men den har alltid varit stark. Otroligt tydlig röst och en konsekvent röd linje. Två saker som är bland det svåraste att lyckas med grafiskt. Jag älskar det. Har alltid älskat det. Logon är en av mina absoluta favoriter från svensk marknad och typografin på bägge skivomslagen är fantastisk. Vill ha det där cleana typewriter-typsnittet so bad.. skrivmaskin sans serif, det löst hårda, åh så sjukt bra. Det förlåter den kassa kerningen (som förövrigt garanterat är avsiktlig). Kanske ska maila och fråga om jag kan få det gratis, haha.



Feedback
Postat av: robbah

"Be a gentle bear and give granny's gash a moist with that creme. Mind out, there might be a few loose KERNELS down there"

2011-03-13 @ 19:20:13
URL: http://jonte.se

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0