LONG TIME NO SEE

Hej hjärtan.

jag är hemskt ledsen, men har varit obscent upptagen med One Show. Missade två lektioner igår på grund av skiten, och så näst sista dagen skjuter dom upp deadlinen en vecka. Så nu har vi till nästa fredag på oss. Vi är "färdiga" nu, vilket betyder att vi skulle kunna skicka in case studyn nu. Men vi behöver absolut ta några steg tillbaka och gå igenom hur vi resonerar och hur vi presenterar vår idé. Jag är en sån perfektionist alltså, ni hajar inte. Konceptet blir aldrig tillräckligt vattentätt för mig, jag vill ha svar på ALLA frågor. Hursomhelst. Videon blir grym, min grupp är grym och jag är väldigt stolt över vår idé.

Sen har jag fått två till bra nyheter. Jag tappade bort mitt student-ID för typ två veckor sen, men så idag fick jag ett mail om att det var inlämnat till receptionen i en av skolbyggnaderna. Så nu slapp jag den kostnaden på 30 dollar för att fixa nytt. Andra bra nyheten är att min älskade copy-lärare från Berghs har möte med sin chef på måndag, förhoppningsvis kan jag nu få specifika detaljer om praktiken i sommar. Typ lön, tider, och så vidare. Så min otur börjar äntligen vända. Fan-tastiskt.

Ikväll skulle vi fira att One Show var klart, egentligen. Istället blir det en välförtjänt paus från allting. Jag har fått progress grades i alla kurser och har B i två, B+ i en och C i Waldmans Integrated Campaign-klass. Waldman är som ni kanske kommer ihåg min favoritlärare. Han vann One Show förra året med sin idé för Cuben. Bredvid C:et i betygskategorin kommenterade han: "I know you've been MIA because of the competition. But you are mine now, and I want more Cim awesomeness". Haha, så söt. Jag har inte haft honom som lärare sen första terminen, så det är ett kärt återseende. Ska skärpa mig i alla kurser nu efter One Show är klart. Men ibland måste man helt enkelt prioritera.

Okej, nu har jag skrivit massor, här får ni bildkavalkad också. Två separata outfits. Det gick från sommar till vår här i SF, typiskt mars-väder, soligt och typ 15 grader. Så blir mycket tröjor och tunna skinnjackor. Lite nya köp också, den stora rosa tröjan är LJUVLIG, från H&M. Bär den med ljusare rosa skjorta från Shopnastygal under. Känns lite Columbine. De två armbanden är också från H&M, det ljusa är sjukt fint i verkligheten. Finns i butik nu, kostar typ 45 spänn. Men det bästa av allt är skorna, även de från H&M, kostade typ 250 spänn och är utan tvekan årets bästa köp hittills. Har använt dom varje dag. Passar till allt, och känns lite, lite Acne.

Just det. En till grej. Eller nej, vi tar det i nästa inlägg. En annan grej - jag MÅSTE färga håret. Det ser hyfsat okej ut på bilderna, men det är knas i verkligheten. Har hittat en schysst salong, Backstage, genom en annan svensk tjej, ska dit i nästa vecka och fixa den här sorgliga ursäkten till nyans. Okej.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0