BEGINNING

Jag spenderar varje vaken sekund med Jenna. Det är fint som snus. I tisdags gjorde vi sommardebut på Soap. HERREJÄVLAR vad bra musik de spelar på tisdagar. Så bra att jag totalt försvann, Emil försökte prata med mig, och jag var bara i extas över låtarna som rullade. Säga vad man vill om den där Jay, men DJ:a kan han verkligen, verkligen göra. Övergångarna flöt som en varm kniv genom smör. Så nu vet ni vart ni hittar mig varje tisdag resten av sommaren. Och det kan jag också säga - sjukt drag var det. Fler folk än på en lördag. 80 % killar som vanligt.

Vi dansade, drack vin, vid 3 satte oss vi bredvid 7/11 och snackade skit med ett gäng göteborgare och sen ett par killar från Memphis, Tennessee. Trots ett par, tre tillfrågningar om efterfest satte vi oss duktigt i en taxi och gjorde pitstopp på McDonalds innan vi dog i Jennas säng. Halv fem någonting var klockan, haha. Helt, HELT perfekt första utekväll i Stockholm. Det hade inte kunnat vara bättre. Killarna raggade, men de var lätta att fösa bort, musiken var fantastisk, vädret var perfekt, det ljusnade så fint där vid fyra. Stockholm har visat sin från sin allra bästa sida sen jag kom hem. Det känns.. bra.

Hursomhelst, jag sov ju hos Jenna alltså. Sen igår var vi sjukt sega. Åt grekiskt innan vi hämtade Lex hos Jennas pappa. Sen gick vi med hundarna i flera kilometer. Så skönt. Efter vi släppte av dom hos Jenna på eftermiddagen gick vi längs vattnet från Medis till Kungsan, svettades ihjäl i värmen, drack vitt vin och åt västerbottenpaj courtesy of Smaka På Stockholm. Sen vandrade vi vidare bort längs Strandvägen, valde ut en restaurang vid kajen och beställde in ännu en flaska vitt.

Alltså....................

Ni förstår ju att jag har det bra. Nu sticker vi snart på liten roadtrip, vi har redan köpt engångskameror och snackat om diverse potentiella besök på strippklubbar, haha. Vi kommer hem onsdag nästa vecka tror jag. Inte riktigt bestämt än. Ikväll ska jag in till stan för lite Snaps med Viktor och ja, som ni hör, jag har absolut ingenting att klaga på. Jag börjar känna mig lugn. Nedvarvad. Jag behövde verkligen, verkligen de här två veckorna semester nu i början känner jag. Så otroligt skönt.

Puss.

Soap!

Frukost, haha

Stockholm från 14:e våningen, Skrapan

Bästa.

Smaka På Stockholm är förmodligen mitt absoluta favoritevent i Stockholm. Alltid fantastiskt väder, alltid bra mat.