I'M MORE THAN ENOUGH

jobbet igår uttryckte brand managern för men's fragrances besvikelse över att jag hade ett år kvar i skolan. Han trodde att jag hade jobbat som copy innan. Innan jag lämnade mötet vi hade för att jag skulle få feedback på min första text sa han "It's great, so well-structured, nothing needs changing. I love that you speak directly to the man, it draws you in, it really is great" och antydde att om ett år kanske jag har en anställning som väntar..

Sen kommer jag hem, kommer på 20 kreativa strategier för Monster Energy Drink, 50 taglines, skriver den kreativa briefen för den strategin jag tycker är bäst - och skickar in. Detta var första meningen på lärarens respons:



Han går vidare med att jag är "absolutely brilliant" och att jag är redo att anställas, han blir så exalterad att han själv sitter och brainstormar fram potentiella executions, ett kvitto på att man inspirerar någon är det BÄSTA jag vet. Och ett A på AAU betyder enligt den här lärarens kriterier "du har bättre idéer än vad dina lärare skulle kunna komma på". Att få det på första uppgiften, där jag knappt försökte, där jag bara bestämde mig för att leka, när jag dessutom jobbar halvtid OCH har en till kurs.. Det är så sjukt fint.

Utöver det träffade jag minst tre nya potentiella kompisar på Berghs i tisdags, skitsnygga, trevliga, intelligenta människor som dessutom - hör och häpna - är kreativa. Suck alltså.. Människor är bra skit ibland.

Hursomhelst. Hans kommentar var lång, och den gjorde mig så jävla glad, och jobbet är så roligt och givande, och jag känner mig så mentalt tillfredsställd att jag var tvungen att blogga om det. Jag är DUKTIG på det jag gör. På det jag älskar mest av allt. Gud, så jag önskar den känslan till alla.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0