A FINE TUESDAY

Jag ska berätta om mitt jobb, jag ska berätta om hur sommarskolan går, jag ska berätta om allt. Men först ska jag bildleda er genom en väldigt fin tisdag.

Hade på mig kjol från Urban Outfitters och ny tröja från Gina. Två för 129:-, köpte en i beige också. Sjukt billigt och riktigt bra passform. Fick köpa nya strumpbyxor på lunchen på grund av maska, alltså PÅ RIKTIGT - den som kan uppfinna riktigt tunna strumpbyxor som INTE går sönder lätt kommer bli rikare än Oprah.

På jobbet blev jag först placerad vid Skincare-avdelningen, sen tilldelad en uppgift om men's fragrance. Fick skriva newsletter draft, ska berätta vad det är nån gång, lovar. Mellan varven drack jag kaffe, skrattade med Kim och fick höra att en av killarna på kontoret hade frågat vem den nya blondinen var: "She's absolutely gorgeous". Det var fint.

Sen gick jag och åt ensam lunch på Café Bagel Street, Kungsgatan, på grund av att Elin dissade mig i sista sekund för nåt fjantigt BBDO-möte. Maten var god i alla fall, tog sjukt lång tid att äta, vilket är bra, har jag hört. Läste en tidning, rökte en cigarett.

Tillbaks upp i hissen till Oriflame, obligatorisk hissbild om ingen annan råkar stå där inne.

Jobbade på lite, sen vallade jag runt älskade Johanna lite på kontoret. Har inte träffat den här tjejen på sjukt länge. Vi startade på Berghs samtidigt, sen har hon hunnit med Perth, Miami Ad, byrå i Los Angeles och startar nu snart på ny byrå i London. Driftig, kallar vi sådana. Satt och drack vin och rökte alldeles för många cigaretter med henne och denna vackra kvinna i över tre timmar.

När det började ösregna hoppade jag och J in i en taxi för Homecoming Party på Berghs. Där träffade jag bland annat på en snubbe som också internar på BBDO, en AKQA-strateg som jobbar i London, två sjukt trevliga tjejer som precis startat i San Francisco, Mia, Linda, Jocke, Catherine, Clas och alla andra mysiga människor som jag knappt sett alls på över två år. Fri bar som vanligt, så jag blev nog fan lite full.

Sen gick resten vidare, men jag ska jobba idag och åkte därför hem. Duktig. Min poäng var hursomhelst - FIN tisdag.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0