CARDBOARD PUPPET KIND OF LOVE

Kärlek är konstigt. Man väljer någon och så börjar man kräva en hel jävla massa saker av den personen. Inte sant? Det sammanfattar det ganska bra, tycker jag. Nu är vi ihop. Nu ska du göra det här för mig. Du ska vara den här personen. Du ska ge mig detta dagligen, detta månatligen, detta årligen. Gör du inte det så kommer jag bli ledsen, sårad, arg. Jag kommer gråta, skrika och stänga in mig i badrummet och låtsas som att jag inte hör när du kallar på mig.

Kärlek är konstigt. Av naturen kravlöst, och aldrig kräver vi så mycket som då. Vi har så fruktansvärt höga förväntningar på vår partner, i alla fall människor som jag. Perfektionister. Människor som mår dåligt av att få ett betyg lägre än MVG, människor som aldrig nöjer sig. Det finns inga som skjuter sig i foten som vi.

Den här månaden jag har varit hemma har jag lärt mig en del. Bara en ynka månad som singel och redan börjar jag komma till insikt om vissa saker. Krav hör, för det första, inte hemma i ett förhållande. När du börjar ställa krav och förvänta dig saker, det är då det går åt helvete. Inte för att vi egentligen borde nöja oss med vad vi än får, absolut inte. Men jag tror, helt ärligt, att du dödar magin när du börjar kräva saker. När du börjar tala om för någon vad han eller hon ska säga, vilket håll han eller hon ska gå, det är bara ett annat sätt att säga "nu ska du ändra dig, varsågod, sätt igång".

Den andra saken jag lärt mig är att jag måste lära mig att vända fokus till mig. Vad kan jag göra för att visa den jag är med att jag respekterar och älskar honom? Vad kan jag göra för att visa honom att jag är hans? Om vi i ett förhållande la hälften så mycket tid på att förbättra oss själva, som vi gör på att kräva saker av den andra, så är jag ganska säker på att vi skulle ha fler lyckliga äktenskap.

Jag kan säga såhär.. När jag är kär så är jag en fantastisk flickvän. Det tycker jag verkligen. Jag är romantisk, varm, öppen, jag älskar dig villkorslöst och jag älskar att laga mat till dig. Jag vet vad jag har att erbjuda och jag vet vad jag är värd. Så därför, samtidigt som detta ovan, så vill jag ha någon som är lika driven som jag. Någon som rör mig när vi är ute och går. Någon som kysser mig i nacken när vi står i kö till att köpa kaffe. Någon som överraskar mig på jobbet någon enstaka gång. Någon som lägger tid på att visa mig sin kärlek, på sitt sätt, på sina villkor, på sin tid, för mig. Jag kräver mycket, men jag ger lika mycket tillbaka. Och jag känner att jag verkligen börjar inse och tro på det själv nu.

Puss.

Designed by Markus Ölhafen | Country: Austria

“This is a personal project I realised for my girlfriends birthday. It is a magnetic dress-up puppet, made out of printable magnetic foil and cardboard. For the packaging I tried to use materials with a natural feeling to create a handmade-touch. As an inspiration I thought back to primary school when we made small cardboard puppets that could be dressed with paper clothes.”


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0