NEW APARTMENT

Älskade Joanna alltså. Nedan ser ni lite bilder från lägenheten. Ni får se bättre så fort hon fått nyckeln den 3:e augusti. De människor som bor där nu är väldigt stökiga, så det är lite svårt att få överblick. Två STORA sovrum, säg nära 20 kvadrat. För mig är det stort. Trägolv överallt, alltså ingen heltäckningsmatta. Stor linen closet i entrén. Det kommer bli så bra. Det känns som en nystart, och finns det något jag älskar är det nystarter.

Det har jag inte berättat förövrigt. Åberg fick i födelsedagspresent pengar specifikt för en resa till San Francisco. ÄNTLIGEN. Jag har nästan gett upp med att tjata på min vänner om att komma. På riktigt så har ALLA andra fått besök, alla utom jag. Nu kommer Åberg och det är typ det finaste jag hört. Här är lägenheten i alla fall:

Hallen. Jag tycker om att det är brett, hatar trånga hallar. Det till vänster där är en STOR garderob.

Det här är direkt till vänster när man kommer in. Utrymme för matbord. Detta är alltså en del av vardagsrummet.

Och detta är rakt fram/till höger när man kommer in. Så resterande vardagsrum. Till vänster de bägge sovrummen, rakt fram badrum, till höger kök. vardagsrummet är litet, men ändå större än det vardagsrum jag hade förra terminen, och där klämde vi in 15 pers utan större problem.

Badrum. Mindre än i förra lägenheten, men med fönster den här gången. Helt okej.

Kök. Är extremt likt köket i min förra lägenhet. Men MED DISKMASKIN. Alltså. Bättre än sex. Typ. Helt okej storlek, fönster till vänster.

Ena sovrummet. Som Joanna beskrev det har bägge sovrum plats för queen size bed (typ 160 cm), byråer och skrivbord. Bägge sovrummen är större än sovrummet i min förra lägenhet, vilket i mina öron låter gigantiskt. Sovrummen ligger vägg i vägg, så de vetter alltså mot samma håll.

Utsikten från bägge sovrummen. Vacker innergård, och eftersom det vetter mot innergård är det tyst och skönt. På riktigt tror jag inte hon hade kunnat hitta en bättre lägenhet. Otroligt glad.

Just nu är jag hursomhelst på väg till Farids systers bröllop. Jag är sjuk och jävlig, men hela den här situationen är så absurd att det bara är att skratta och hänga med. Är på väg upp mot Falun för världens jävla omväg, hur fan ska jag veta att det ska ta 1,5 timme till Kolbäck istället för det dubbla. Haha, ja, jesus. Ha en fin lördag, hörni.

Puss.

Feedback
Postat av: Eva

Så fin den verkar! Det här är på riktigt en av de saker jag älskar mest med din blogg, att titta på bilder när du skaffar nya lägenheter. Haha, så nördigt men jag älskar att se hur en vanlig lägenhet ser ut någon annanstans än i Sverige.



När jag en gång skulle ta mig snabbt hem till Stockholm från mitt landställe som ligger nära Kolbäck innebar den enda tillgängliga resan en sväng förbi Borlänge och tre byten. Jo man tackar.

2011-07-30 @ 12:06:51

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0