UPDATE

Konstigt hur det tar stopp när man inte bloggar på ett tag. Jag skriver varje dag på jobbet, men i övrigt är det ganska skralt. Blev briefad igår på en ny uppgift, men den ska inte sättas igång med förräns i augusti. De två första veckorna av juli har känts extremt långsamma, det är typ helt tomt på kontoret och finns inte mycket alls att göra. Men det är skönt också, lämnar mer energi till skolarbetet.

Bägge kurserna är ganska tunga, faktiskt. Är precis mitt i processen att skriva upp mig för nästa termin, det kommer förmodligen bli tre reklamkurser, en grafisk design-kurs och en web design-kurs. Det sjuka nu, när jag går en reklamkurs och en flashkodnings-kurs parallelt är att jag på riktigt tycker web designen är roligare. Det känns.. konstigt. Hängde med Elin och Jessica igår, vi gick på visning på Åsögatan och åt lite middag på Hjördis, nån av dom frågade mig om jag ändrat synsätt på reklam sen jag började jobba nu i sommar.

Och det har jag. Jag kan säga så här - mina vyer har vidgats ganska rejält. Helt plötsligt insåg jag att en reklambyrå inte nödvändigtvis behöver vara varken mitt första eller sista stopp. Jag ÄLSKAR det jag gör nu. Och jag säger precis som Chappelle sa om skådespeleri - kan jag tjäna en lärarlön på att skriva, då har jag lyckats. Då är jag nöjd. Inte för att min praktik nu har någonting med pengar att göra egentligen. Men jag jobbar liksom hälften som praktikant, hälften som trainee, fanns det en näringskedja så är jag lägst. Och jag har hur kul som helst. Jag skulle kunna göra det här i flera år, utan tvekan.

Det är nog det jag är mest glad över. Den här sommaren har gett många nya insikter, och två av de största är att det finns annat jag älskar än renodlad reklam, och att jag vilken dag som helst skulle kunna ge mig in i web design på heltid. Jag hade ju mina aningar om det redan förra hösten, men nu är det hugget i sten. Det är fint.

Annars skiner solen, jag är ensam hemma tills på lördag och jag ska träffa Lina idag för en öl.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0