FOR THE SAKE OF "IT"

Och det är hur hans bröst rör sig när han sover. Hur han är kantig där jag är rund, hård där jag är mjuk. Det är då han skrattar, verkligen skrattar, hur hans hjärta hoppar ut och börjar studsa omkring i rummet. Jag försöker greppa det med min hand, men försök krama om någonting så vilt och exalterat. Det är det älskade, älskade sättet man försöker vara tillsammans med någon och balansera mellan att binda ner och släppa fri. Jag vill inte stävja dig, men kom hem nu, är du snäll. Vi försöker så gott vi kan, vi efterblivna människor. Det är det oerhört vackra i att vi aldrig ger upp, vi fortsätter försöka älska med värdighet och passion, trots att det alltid går åt helvete, trots att vi gråter, trots att vi drömmande och för en liten stund besöker ett potentiellt singelliv i huvudet, trots att det är det mest riskfyllda som finns, det med absolut minst vinstmarginal, trots att dom gör oss fullkomligt komplett vansinniga, och vi dom, så fortsätter vi försöka.

Kärlek är kärlek, och ingen av de vi upplevt är lik någon av de andra. Men det är alltid hur hans bröst rör sig när han sover. Hur han är kantig där jag är rund, hård där jag är mjuk. Det är då han skrattar - jesus, när han skrattar - och hans hjärta studsar runt i rummet, det är då när det blir varmt och pirrande, när fjärilarna folk berättat om kittlar vår insida, det är då och alltid just då vi är som absolut lyckligast.

Och det finns absolut ingenting vi kan göra åt det.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0