WHAT HAPPENS STAYS OR SO I'VE HEARD

. Nu är klockan över 12 på natten, Farid är ute med jycken. Jag börjar få lätt ångest över att det bara är dryga två veckor kvar tills skolan börjar, men försöker strunta i det där.

Glömde berätta för er om gårdagen. Andrew sov över här i lördags, som han alltid gör när vi festar i stan. Efter vi vaknade på söndagen (typ 2 på eftermiddagen) så gick vi på bio. Bara en snabb, spontan grej som blev hur fin som helst. Vi såg "King's Speech" med Colin Firth. Och herregud, så vacker den var. En film som står ut bland många andra jag sett de senaste åren, i sin lågmäldhet och sin totala ovilja att amerikaniseras. Tvärtom kändes den väldigt brittisk, men inte för brittisk. Med det menar jag att den var melankolisk ibland, men aldrig deprimerande. Den var svår ibland, men aldrig utan hopp.

En väldigt, väldigt fin film. Den har en tendens att bli liiiiiite seg ibland, men det räddas snabbt upp gång på gång. Vän till mig som skulle hata den här filmen - Jenna. Vän till mig som skulle älska den här filmen - förmodligen Jonna, på grund av extremt fint foto hela rullen igenom. Den är rolig också, kom jag på, vi garvade ofta. Se den, i alla fall. Väldigt nyanserad. Efter filmen gick vi och åt persisk mat, SÅ gott, men inte lika gott som Farids mammas mat. Hon har mycket mer saffran. Så egentligen fick det oss nog mest att sakna henne. Men Farid var glad.

Utöver det funderar jag lite på min födelsedag. Fyller 24 år den 7:e februari. Kan inte riktigt se mig själv i de där siffrorna. 24. Det låter väldigt moget. Hursomhelst, jag har lite angst över att klättra ytterligare ett år. Men nu funderar jag mest på vad jag vill ha i present. Farid ger mig alltid kläder, vilket är underbart (och oftast på min inrådan), men nu vill jag göra nånting. En Vegas-resa ligger i bakhuvudet och filtreras. Är inte det bästa stället att bli av med åldersångest? Dessutom har jag aldrig varit där. Biljetterna ligger på 120$ fram och tillbaks, alltså i princip gratis.

Förövrigt fyller jag år på en måndag. Suger. Så firandet blir väl en eller ett par helger innan, skolan börjar ju 1:a februari också. Ja just det, en till grej, vi var på pilates idag med en helt efterbliven instruktör. Hon skällde ut oss om vi gjorde fel, haha. Fast det är alltid lika kul att se Farids håriga ben sticka upp, och så frustar han, och så trycker han ner huvudet i axlarna så att han inte får nån hals. Ser EXTREMT roligt ut bakifrån. En liten persisk köttbulle med hår.

Gud, vilket efterblivet inlägg. Nu måste jag sova.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0