PHOTOGRAPHER?

Hahaha, så kul. Minns ni att jag sa att vi fotades av en street fashion-fotograf?

Det visade sig att han bara ville ha med mig trots allt. Farid blev lite grinig, men han hade tydligen förstått det innan. Spelar inte så stor roll tycker jag, den här fotografen var ju inte mycket att hänga i julgranen, enligt mig. Jag har liksom fått redigera de här bilderna för att ens få fram nån sorts kvalité, nisse alltså. Att ha ansiktet i skuggan är ett misstag inte ens JAG gör, och jag är sämst på att fota.

Men på tal om det har jag en rolig(are) nyhet. Jag vet inte vad det är med januari, men allt händer verkligen den här månaden. En tjej som fotat mig förut skrev ju till mig och sa att hon ville fota mig igen. Jag tog väl halvt seriöst på det, skrev tillbaks att jag verkligen INTE är nån modell och att jag inte är superbekväm framför kameran. Den här tjejen är så jäkla söt, har sprungit in i henne flera gånger ute på SF:s gator. Hon mailade i alla fall tillbaks och sa att jag är "så vacker" och att hon inte hade frågat mig om hon inte gillade det hon såg, haha. Hon vill i alla fall fota nere på Baker Beach vid solnedgången, någon gång i februari, känslan kommer vara typ som i Urban Outfitters-katalogen, alltså mindre posig och mer naturlig.

Det kommer bara vara hon, jag och så nån assistent som hjälper till, förhoppningsvis Elise som är Farids gamla klasskamrat och världens gulligaste tjej. Såhär skrev hon "The couple times I have seen you, I think you have really great style and I think it would be great to have you bring some of your favorite outfits and a variety of them (casual, evening, dress, beachwear, intimate apperal, soft look, hard loot, etc) and we will just drink vodka and have fun shooting on the beach."

Läste hela den där meningen och tänkte EN sak - fota mig i bikini OCH underkläder, i februari? HELVETE vad jag måste gymma. Jag vet att jag är smal, men grejer kan säcka ihop ändå. Och tro mig - grejer har säckat ihop. Jag kommer vara nervös, men hon är så jäkla go och det är liksom gratis bilder från en sjukt duktig fotograf. Får ta en shot vodka innan, antar jag.

Puss!


Feedback
Postat av: Jenna

KUUUUL :D Lägg upp dom här sen. Och ja, vodka hjälper. Jag drack en halv flaska innan min fotografering..... behöver jag nämna att ja inte minns den så mkt..?

2011-01-29 @ 14:33:30
Postat av: Cim

Men JUST DET. Kan inte du skicka den där asfina bilden till mig? Det fanns många fina, men det var en speciellt som vi reagerade på och bara SATAN så snygg du är. Minns du? Haha, och ja, du är en alkis.

2011-01-29 @ 19:46:49
Postat av: Jenna

Nej jag har ingen jävla aning om vilken bild du snackar om. Nöj dig med att ha den i ditt minne... eller nåt. Puss

2011-01-30 @ 05:49:53
Postat av: Jonna

Shiit, jag läser liksom en text per dag nu för tiden. Möjligtvis två. En morgon, en kväll... men det händer mkt nu (för dig... jah, och här också). GUD vad kul!! Du får gratis bilder och komplimanger och bekräftelse i ett :) Supergrymt. Och de är ju fantastiskt kul. Jag vill fota dig också. Vill ha en snygg serie av mina vänner. Vet hur jag vill att den ska se ut... men alla bor ju så långt borta. Puss.

2011-01-30 @ 09:33:01
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0