TUESDAY GLORY

Nu är jag på såhär äckligt bra humör igen. Ni som inte tycker om mig hade hatat att se mig såhär. Fluffiga moln och alla ler mot mig när jag går förbi, jag är snygg, stark och oövervinnelig. Och så inihelvete glad. Det här måste vara världens bästa tisdag.

Först vaknar jag upp efter ännu en natt med den här underbart skäggiga karln, duschar medans Farid går ut med hunden. Svarar på ett mail från en fotograf som fotat mig förut, hon vill ta fram ett koncept och använda mig som modell. Klär på mig, det är 20 grader ute, så shorts, linne, wedges och bara ben. Vädret är perfekt. Herregud vad det påverkar mitt humör, alltså. Jag är så känslig, både mot kyla och värme, men ibland är vädret perfekt. Det var det idag. 20 grader, svalt och skönt i skuggan. Jag vet att Farid tyckte att jag var snygg som fan, det märker jag på sättet han pratar. Helt plötsligt blir han grottmänniska och kan bara glo, le och säga saker som "dina bröst syns". Inte på ett förebrående sätt, utan med ett brett jäkla smil. Sen så petar han på dom och ser ut som en unge som precis fått lördagsgodis. Hursomhelst, han är söt. När vi går och driver om att våra bröllopstal bara kommer handla om sex så stannar en man oss vid ett övergångsställe. Han fotar för en street fashion-sajt och vill ha kort på oss alla tre, mig, Farid och jycken. Han garvar, är astrevlig och fotar oss mot en svart vägg. Får se om han lägger upp det, då postar jag det här såklart.

Efter det avbrottet gick vi ner till Montgomery, åt lunch på Lee's, ett billigt thaiställe som alltid har den bästa avocadon. Sen gick jag in till min advisor för vårt möte. Hon var på bra humör, och dom är aldrig på bra humör. Fan-tastiskt. Sen började hon gå igenom mina kurser och chockade mig totalt. Jag har tydligen inte 17 kurser kvar. Jag har bara 15. Det betyder att jag slipper harva som en gris hela det sista året, jag kan ta två sommarkurser och sen en över jullovet och köra vanlig heltid på höst/vår. SÅ SJUKT BRA. FAN SÅ BRA. Ni hajar. Det bästa som kunde hända, förutom att bli anställd, var detta. Dessutom berömde hon mig och sa att eftersom jag är en så duktig student så kommer hon "låta" mig ta studenten i vår istället för på hösten (studievägledarna har rätt att säga nej till folk som vill ta examen tidigare, har du bara C i alla kurser så får du typ inte gå ut tidigare). Det gjorde mig ännu gladare, för det betyder att det inte är bortslösad tid att jobba efter bra betyg; trots att reklambranschen skiter i ditt GPA så gör inte skolan det. FINT. KALAS.

Dessutom fick jag reda på att Integrated Campaigns med Waldman är en online-kurs, vilket betyder att jag bara har lektioner på campus två dagar i veckan. Kan inte bli bättre, på riktigt. Gick därifrån och strålade som en jävla sol, ut till Farid och jycken igen. Vi gick upp till vårt stammishak, Café Bean, köpte en islatte och satte oss på uteserveringen. Jag började läsa "Hypnotisören" av Kepler (ett alias för två författare) som vi fick låna av Erica, verkar grym hittills. Kriminalnissen Joona Linna, blev glatt överraskad när jag fattade att det var Kepler, det gick en följetång med en hel jäkla bok i DN i somras som jag alltid läste på Systemet. Den var också riktigt bra, minns inte vad den hette dock.

Sen går vi upp till lägenheten, tittar på Louis C.K och garvar läppen av oss, dröjer en kvart innan landlorden knackar på med ett paket till mig från UO. Både stövlarna och t-shirten är PERFEKTA, alltså stövlarna dör jag för. Så sjukt, sjukt fina, köp dom nu säger jag bara. Äkta mocka för 40$, det händer liksom inte. Det gjorde mig såklart ännu gladare, SEN så säger Farid att det har kommit två nya Bachelor-avsnitt och man bara AAAAAAAAAAAAH.

Änglar. Fåglar. Gud. Alltså. Bra dag. Och klockan är inte ens fem. Bilden har inget med inlägget att göra, kände mig tvungen att slänga upp en, har varit så mycket text på senaste. Den är tagen av framtida bröllopsfotograf och framtida grafisk designer Jonna Rönnlund.

Okej, puss.


Feedback
Postat av: Jonna

Du är bäst. Ni är fina. Jag är din bröllopsfotograf. Puss.

2011-01-27 @ 11:16:32
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0