DIRTY BLONDE

Nytt år betyder alltid förändringar. Det är ruggigt många som gör dåliga klipp/färgningar i början av ett nytt år, jag har också gjort det förr i tiden. Lite rädd för det, men samtidigt känner jag att det är dags nu igen. 2007 färgade jag mitt hår mörkbrunt, det var väldigt fint och jag trivdes i det, men vilket fruktansvärt helvete att få tillbaks det till blont sen. Lovade mig själv att aldrig färga håret brunt igen, men nu går jag i de tankarna i alla fall.

Tänkte lösa det med att helt enkelt färga håret ljust brunt, eller här i USA dark/dirty/sandy blonde (har märkt att det jag kallar ljusbrunt kallar amerikanerna mörkblont). Chris, min syrra, hade den perfekta ljusbruna färgen för några år sedan, hon var så JÄVLA snygg i den. Och vi är ju systrar och har samma hudton, så rent logiskt borde det väl passa mig också. Jag har haft strawberry blonde med dragningar åt röda toner, jag har varit vithårig, haft slingat och mörkbrunt, ljust brunt är en av de få nyanser jag inte testat på. Och nu fyller jag ju år snart och kanske kan få en slant till frisörbesök. Har inte klippt mig på 1,5 år, så då kan jag slå två flugor i en smäll.

Tänkte lägga mig nånstans i den här färgskalan:

Bilden på Bar i mitten där, EXAKT den nyansen är det jag är ute efter. Ljust brunt som blir solblekt. Så jäkla sugen. tror det skulle bli extra fint eftersom att jag har så blå ögon. Kontraster är bra. Och så fräknar på det. Och solbränna helst. Vad tror ni? Och dessutom kan det ju inte vara så jobbigt att bli ljust blond sen igen om man skulle vilja det.

Puss.


Feedback
Postat av: Jenna

DO IT!

2011-01-18 @ 16:01:26

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0