crissy fields

Hej hjärtan.

Vi ränner runt en hel del nu, så det är svårt att hänga med när det gäller bloggandet. Igår var vi ute med Andrew precis hela dagen. Vi åkte till Crissy Fields, en stor hundvänlig strand precis vid Golden Gate-bron, Lucas var överlycklig. Fick jaga bollar, bada, leka med andra jyckar. Efter nån timme av det stack vi över bron till Marin, vi åt på en grym restaurang som heter Sol Food. Puertorican food har jag aldrig ätit förut, men har lovat mig själv att prova nya grejer i år i matväg, och det är jag glad över. Plantanas fick vi bland annat, det ser ut som en banan men smakar annorlunda. Jag åt scampi och ris och avocado, drack limeade till, en cp-god uppfinning jag ska plocka med hem till Sverige i sommar. Det är en del isté, en del mangojuice och en del lemonad. Och så massa frukt i. Som en alkoholfri sangria, lite lättare bara. Helt sjukt god, Elin skulle älska den.

Efter vi stoppat oss fulla åkte vi hem till Andrew, kollade på Fight Club och mös i hans säng. När filmen var slut drog vi ut och spelade biljard, jag vann såklart. Sen åkte vi och åt igen (typ det enda vi gör, helt seriöst), den här gången på en karibisk restaurang. Har aldrig provat karibisk mat förut heller, lika jäkla gott det. Åt spinach polenta med morötter, broccoli, fetaost och granatäpplen. Till det drack vi sangria. Har aldrig dricksat så mycket som på den restaurangen, sjukt gott var det. Efter det åkte vi och bowlade, jag dödade alla med 166 poäng. Fan, vad bra jag är. Sen åkte vi till Andrew, hämtade Lucas och åkte hem. Så fin dag. Hoppas på fler sådana innan skolan börjar. Och jag älskar att ha vänner med bil, det gör våra liv så mycket enklare.

Ikväll ska vi iväg på zumba vid halv nio, sen blir det jacuzzi och bastu efter. Duktigt gym som har allt på plats. Här är lite bilder från Crissy Fields.

Puss. (det är iskallt här nu förresten, 15 grader och sol. både jag och Farid fryser hjäl, det känns som vinter för oss. så jävla glad att jag inte åkte hem till Sverige, jag hade dött. hoppas att det börjar krypa upp mot 20 snart innan våra fingrar trillar av)

där i bakgrunden ser ni Alcatraz

hej kompis


Feedback
Postat av: Jenna

"dööööööhhh det är iskallt här... våra fingrar ramlar av...! Fuck you.

2011-01-07 @ 07:41:23
Postat av: Cim

hahaha, äsch. man vänjer sig fort vid att det ska vara varmt, vet väl du som var i Australien.

2011-01-07 @ 09:19:16
Postat av: Elin Johnsson

Jag älskar hur du liksom bakar in dina vänner i ditt vardagsliv, liksom genom att till exempel tänka "åh, den här skulle Elin älska" :) Man känner sig hågkommen liksom :) <3

2011-01-07 @ 12:45:14
URL: http://elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Haha, söt. Du finns alltid nånstans i bakhuvudet <3 Puss

2011-01-07 @ 22:52:20

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0