BLOGGING PREP

Hade ju bestämt mig för att lägga den nya bloggen på blogg.se, men nu har jag ändrat mig till Tumblr ändå. Det verkar som att det finns en del teman som tillåter större bilder än 500px bredd, och det är egentligen mitt enda krav. Det temat Farid har nu är snuskigt snyggt, enligt mig, det snor jag kanske om han byter. Älskar att content är upphöjt sådär, och älskar texturen på flikarna. Tumblr är bättre på många sätt och sämre på vissa, tycker det är mycket segare än blogg.se. Men själva blogg-platån är mycket mysigare att uppdatera med. Så.. det blir nog bra.

Har redan re-directat min domän, mycket enklare än vad jag trodde det skulle vara. Men det tar nog nån dag innan man kan gå in på den. Ska se över möjligheterna att ändra färger trots att man använder ett customized theme, jag vill ha nåt i den här skalan:
"Det känns väldigt mycket du" sa Farid, så det blir väl bra. Först tänkte jag köpa ett portfolio-theme, som gör att jag kan lägga upp alla mina reklamarbeten. Men jag ska ju plugga html i vår och jag vet att första läxan är att köpa en egen domän + hosting, midterm är att ha en färdig-designad portfolio-sida. Så jag skiter i att ta den enkla vägen ut den här gången. Nu kör vi bara rent bloggande utan mina arbeten, sen kommer jag ha en seperat, färdig hemsida innan sommaren 2011.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0