PEOPLE THAT ARE GOOD AT TAKING PICTURES OF PEOPLE

En ny bekant, Brian, kompis till Andrew, är en mycket duktig fotograf. Jag såg den här första bilden på Facebook och fastnade direkt. Satt och bara tittade på den i fem minuter. Det är det jag menar med personbeskrivningar i foton. Mer fokus på känsla, mindre fokus på redigering. Inga djupa, svarta, svåra bilder, bara världen omkring honom ur hans ögon. Han har "det tredje ögat", helt klart. Han fotar med en Canon Eos 5D, som jag vet är en jättebra kamera, men likväl - känslan i fotona är otrolig och det kommer inte utan att man är en duktig fotograf.

Har nu spenderat lite tid på hans Flickr och tyvärr kan jag inte posta alla 2000 bilder här. Men ett urval. Fin inspiration till fotoskols-ansökande människor. Han har tagit vackra naturbilder och sånt också, men jag är mest intresserad av personerna. Förutom den sista bilden. Den var bara för perfekt för att inte läggas upp.

Brian Fong, alltså. Han har redan gjort en del professionella fotojobb, det förvånar mig inte alls.


Feedback
Postat av: johanna

gud vad sjukt. jag sitter i samma rum som tva designers varje dag. dom heter ryan fong och brian frigatzzi. jag skrattar sa jag dor.

2011-02-17 @ 07:59:11
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: jonna

Eh... hej framtida man.

2011-02-17 @ 08:30:41
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: emil

Jävlar vad fint, riktigt bra.

2011-02-18 @ 00:46:34
URL: http://emil.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0