GRAMMY'S 2011

Kollar på Grammy's från igår. Rihanna suger lika mycket live som hon alltid gjort, men snygg som fan var hon. Uppträdde med Drake och det var bara rumpa överallt. Tyckte om framträdandet från Cee-Lo och Gwyneth Paltrow, älskar att han körde Mupparna-tema, haha. Bruno Mars var mjeh, men jag gillade hans old school version av "Grenade", Mumford & Son's var imponerande och Gaga's nya låt är bara konstig. Janelle Monae, som Farid bloggat om några gånger, var fantastisk. En riktig artist. Katy Perry satte sig som vanligt på en gunga, men den här gången hade hon ett gigantiskt släp som drogs upp bakom henne. Helt plötsligt börjar sekvenser av hennes bröllopsvideo med Brand visas på det här släpet. Jäkligt coolt, och ganska gulligt.

Christina Aguilera, Jennifer Hudson, Florence från Florence & The Machine, Yolanda Adams och Martina McBride sjöng en tribute till Aretha Franklin. Jennifer Hudson har ju droppat typ tjugo kilo i vikt, så sjuuuuukt vacker hon är. Tyckte det var den bästa uppställningen på länge när det gäller the Grammy's, alltså alla artister inkluderat. Många starka framträdanden.

Mitt absoluta favoritframträdande var Usher, Justin Bieber och Jayden Smith. Ni vet ju hur det ligger till - det spelar ingen roll vad Jayden gör, jag kommer älska det. Hans pappa har varit min husgud sen långt innan jag blev tonåring. Men grejen är den att Jayden faktiskt HAR talang. På alla möjliga plan. Och igår, när han dansar och rappar invid Bieber, och kameran hittar Jada och Will i publiken, det går ju liksom inte att le större just då. Slutna cirklar är det vackraste som finns och den här är så perfekt. Usher och Bieber var också bra, haha.


Men det är någonting med Eminem. Kanske är det för att det runnit hiphop i mitt blod sen jag var 6 år gammal. Kanske är det för att hans historia är så publik. Men när han sätter igång och rappar så bränner tårarna alltid bakom ögonlocken. Han är så intensiv, så fruktansvärt stark i det han gör. Och kärleken mellan honom och Dr.Dre är påtaglig.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0