LET IT GROW

Det här med Boxer-Robert nedan - Emil, jag garvade också när jag först såg det. Tyckte det var ganska kul. Men kommentarerna från företaget sänkte allt totalt. Hade dom bara varit tysta hade jag förmodligen fortfarande gillat det. Men så fort de öppnade munnen märkte man att dom verkligen på riktigt var helt dumma i huvudet. Då dog det för mig.

Okej, hej gänget! Idag har jag börjat pyssla med min online-kurs. Insåg också när Bella kom hit att våra Web Tools-kurser heter helt olika saker trots att det är samma klass. Hon går graphic design-web, jag går new media-web. Vet inte vad det betyder just nu, vi får se vad min efterblivna advisor säger. Hade hursomhelst ännu ett City Harvest-möte idag, jag börjar få lätt ångest eftersom skolan drar igång på torsdag och en sjuhelvetes massa läxor kommer flyga min väg. Men det är okej. Vi är tre personer i gruppen och jag vet att vi har potential att blåsa One Show-nissar av stolen. I övermorrn har vi nästa möte och då ska vi ha minst tio executions var. Ska bli kul.

Har förstått det ännu mer nu - jag älskar att jobba i grupp. När det är smarta, roliga, intressanta människor, då är det så otroligt mycket mer givande än att sitta själv. Kanske låter självklart, men jag har alltid varit ensamvarg och ganska introvert med mitt pluggande. Jag börjar långsamt inse att det är fel väg att gå.

Nu ska jag sova. Sjukt trött. Skönt att använda hjärnan, men man blir fan trött, haha. Såhär såg jag ut idag förresten. Nu kommer värmevåg nummer två, svett och slit.

Puss.


Feedback
Postat av: jonna

Ok, jag tycker ju att den här boxer-reklamen är sjukt skoj. Jag är lättroad... jag vet, men jag skrattade. Gott. Men okej, vänder man på det blir det cp... och det är sjukt att det kan vara en så otroligt stor skillnad, utan att egentligen vara det. Obehagligt när man tänker på det.



Puss.

2011-02-02 @ 14:16:03
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Cim

Nja, sjukt rolig tyckte väl inte jag, men jag log lite. Som sagt, det är företagets syn på det hela som fick mig att inse att RO gjorde rätt. Även utan att du vänder på det och sätter en kvinna i situationen, med hela deras snack om att "eftersom Robert är en tönt så blir det här kreativt", då bara TYST NEJ BORT. Kognitiv dissonans. Blir full i skratt och irriterad på samma gång. Den där reklamen var möjligtvis lite smårolig, kreativ? Absolut inte. Mina krav är i alla fall mycket högre än så.



Puss.

2011-02-02 @ 19:14:01
Postat av: jonna

Där har du rätt, definitivt mer rolig än kreativ. Men jo, suger hur de resonerar kring hela reklamen... men, trots det så skrattade jag. vilket jag antar också kan kopplas till den kognitiva delen av hjärnan.

2011-02-03 @ 06:35:15
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0