HAPPY VALENTINE'S DAY PEEPS

Rent tekniskt så bryr jag mig inte så mycket om datum och sådana grejer. Måste jag plugga så pluggar jag, oavsett om jag fyller år eller om vi har anniversary, vad det än kan vara. Varken jag eller Farid är sådär extrema med att allt ska vara rosor och små lätta moln bara för att det står 14:e februari i almanackan. Ungefär såhär har vår dag sett ut hittills:

07:30
Vaknar. Vänder och vrider mig lite, tillräckligt för att Farid också ska öppna ögonen. Pratar lite om gårkvällen, standard varje morgon när vi vaknar upp. Lyfter mig upp ur sängen för att locka på hunden, han viftar på svansen, men är för trött för att hoppa upp. Lägger mig ner igen, frågar Farid om han vill ha sin present. Han säger ja. Tänder lampan. Presentöppnande.

08:30
Efter puss och kram och tack för presenten (visar längre ner) berättar Farid vad min present är. Vi garvar åt att det är nåt man ger sin 7-åriga lillebror, sen lockar vi på hunden igen. Han kommer upp och placerar sig på mitt bröst, huvudet hänger tungt ner mot överarmen där jag känner hans andetag och blöta nos. Så ligger vi en stund. Pratar lite framtid, som vi gör säkert fem dagar i veckan. Hur kommer Lucas reagera den dagen vi kommer hem med en bebis? Vilken ras på nästa hund? (Lutar för tillfället åt pitbull.)

09:00
Går upp, Farid leker med sin iPhone som han fick köpa av Carrie för 50$, han är överlycklig. Jag sätter mig vid datorn och kollar mailen, uppdaterar Facebook-status, loggar in på min online-klass och läser uppdateringarna.

09:30
Farid kommer fram och pussar mig på huvudet, tar kopplet och går ut med hunden. Jag vet att jag inte behöver be om en islatte, han kommer köpa det ändå. Jag funderar på att säga till honom att ta med sig paraplyt, men vet att han tycker om regn så länge det inte öser ner. Han går, Lucas också såklart. Jag kör vanliga rundan, ffffound, bloggar, Tumblr, Aftonbladet, Perez där jag hittar alla Grammy-framträdanden. Fastnar.

10:30
Babe kommer hem, har med sig islatte och frukost. Dukar upp i köket. Han säger att han ska ta hand om mig hela dagen - "du ska äta godare mat än vad du någonsin gjort". Eggs Benedict och Florentine, hunden är dyngsur och lägger sig under bordet. Vi äter. Pratar om att Oprah sätter sitt namn på allt, pratar om att spara min present tills finare väder (det ska regna här i en vecka nu). Jag vill inte ha spenaten, Farid äter upp den istället. Lucas drömmer.

11:30
Vi sätter oss vid varsin dator. Jag börjar pilla lite på City Harvest, har massor att göra och vet inte vart jag ska börja. Farid börjar spela nåt "Monkey Balls"-skit på sin iPhone. Jag uppdaterar bloggen med ett Grammy's-inlägg och en jacka från Topshop. Farid skrattar åt sitt iPhone-spel.

Vad resten av dagen erbjuder vet jag inte riktigt. Tända ljus, té och god mat. Dusch. Kanske duscha jycken till och med. Googla pitbull-valpar. Göra läxan för online-klassen. Jobba med City Harvest. Kanske börja tänka lite på Brand & Branding. Web Tools orkar jag inte med, det tar vi imorrn. Kanske går vi och lägger oss i sängen igen, letar upp nåt gammalt House-avsnitt, äter godis. Sen ikväll har Farid lovat mig världens godaste middag och massage. Och sen går vi och lägger oss. Och vaknar upp till ännu en dag av det här livet vi kallar vårt.

För mig så finns det inget finare än att dela sitt liv med någon. Vänner har en plats och den man älskar och är kär i har en annan. Jag vill inte skapa minnen ensam, jag vill skapa minnen tillsammans med någon. Och jag är så glad över att jag hittat den personen. Det var också det jag tänkte på när jag designade min present till Farid i januari. Det tog ungefär två veckor, idén fick jag från Sandra niotillfem. Blurb.com skriver ut boken och skeppar den till dig, kvalitén är riktigt, riktigt bra. Jag valde dyrt, matt papper och wrap around hard-cover. På Blurb kan du välja att designa i deras egna templates, men eftersom jag kan InDesign så valde jag "proffs"-kategorin. Håhå, jaja. Proffs är man. 20 sidor kärlek blev det. Farid får photobootha den riktiga versionen, men här kommer utdrag från min dator.

Bilderna är tagna av bland andra Jonna, Alex, Sanam, Stureplan.se och oss.

Puss.

 


Feedback
Postat av: Jenna

Åhh fint. Tänk att Bob börjat på en sån åt mig. Pinsamt att han är mer romantisk än vad jag är.

Gillade att läsa om er dag... nästan som att man va där... typ. Puss på er

2011-02-14 @ 23:24:38

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0