GIFT ME BABY

1-4

Min älskade karl gjorde mig så glad imorse. Jag gav honom en riktlinje till min födelsedag - inga kläder i present. Och så önskade jag mig väldigt gärna en bok om social medias utveckling och framfart. Jag fick det och mer därtill. "The Mesh" handlar just om social media och om hur allt är connected. "Reality Is Broken" handlar om gaming och om hur spelande kan förändra våra liv. Har fastnat mer och mer för spel nu på senaste (Stubhub, bland annat, om ni minns) och det hade tydligen Farid plockat upp på. ÄNTLIGEN nya böcker alltså, och bra sådana, har längtat efter det. Fick utöver det ett spel från barndomen, ett sånt där man alltid hade hemma i hyllan. Blev ganska förvånad och skrattade, tittade upp på honom och han sa bara "jag vill att vi ska bli en spelfamilj". Hjärta.

5-6

Så sjukt chockad - det här hängde på dörrhandtaget imorse när vi skulle ut med hunden. Amanda, som var sjuk i fredags när vi festade, har tydligen hängt det här på vår dörr nån gång igår. Haha, så otroligt söt. Det är en påse glöggkryddor och världens minsta plånbok/börs. Vet inte om jag berättat det här, men jag har ju inte haft vare sig plånbok eller mobil på typ tre år. Så nu tyckte hon det var dags att jag började använda en plånbok, världens minsta, blommigaste plånbok. Så jäkla gulligt gjort, haha.

7-8

Halva delen av setet jag fick från kompisarna i fredags. Fatta att jag fick sitta och öppna det där MITT I restaurangen. Lite awkard. Men sjukt kul.

9-19

Sen fick jag pengar av Farids föräldrar, då tänkte jag "nu ska jag hitta en klänning att ha på mig när Sanam gifter sig". Och det gjorde jag! Blå volanghistoria från H&M. Och ser ni, den har exakt samma färg som mina ögon. Sen slank det med ett enkelt linne från Forever och ett par otroligt fina lädershorts från H&M. Liiiite för små, så de kanske åker tillbaks. Typiskt mig att ligga precis mellan 34 och 36.

Idag har jag alltså shoppat. Barbent. För det var över 20 grader idag igen. Och imorse ringde världens bästa vän Jenna och skrek JA MÅ HON LEVA i mitt öra. Det var den bästa presenten av alla.

Jag har, på riktigt, haft den bästa födelsedagshelgen någonsin. Helt otroligt fin. Och vi kom nyss hem från en tre timmar lång idésession på Starbucks med Bella, där vi kläckte skalet på en absurt innovativ idé till City Harvest. Födelsedag - hundra poäng.

Puss.


Feedback
Postat av: emil

Vill ju inte vara petig, men jag tror du råkade skriva lite fel där i inlägget.

Den finaste presenten var väl ändå att jag skrev ett grattis-inlägg till dig på min blögg? Precis, jag tänkte väl det.



Sen undrar jag fortfarande varför bilderna du lägger upp blir spegelvända? Jag frågade om detta för nåt år sen vill jag minnas. Min hjärna klarar nämligen inte av att hantera såna abstrakta illusioner.

2011-02-08 @ 13:33:08
URL: http://emil.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0