DOLLAR DOLLAR BILLS

Väldigt snart måste jag bestämma mig för om jag ska fortsätta vara blond eller inte. Vet inte riktigt hur det ska gå till.

Ikväll åt jag en nachos-tallrik och drack två Bourbon Sour. Tro det eller ej, men jag dricker nästan aldrig öl ute längre. Här är drinkar ändå så jäkla billigt (7$ för en 6:a), och så känner man sig inte lika bloated som man gör om man häver i sig öl.

Hursomhaver. Nu ska jag lägga mig och läsa Everything Is Illuminated av Jonathan Safran Foer. Hörs imorrn.

Puss.

FÖRÖVRIGT. Idag fick jag höra the going rate för vad en programmerare som jobbat 1-2 år tar betalt. 85$ i timmen. Och det är rabatterat. 85 dollar i timmen. Och det här är en programmerare som "fuskar" och kör på mallar från Wordpress. Haha, vilken jävla glidare. Älskar sånt där. Carrie har dessutom precis signat kontrakt för att designa en hemsida och en logo åt hennes kompis företag. Vet ni vad hon får för det? Drygt 4000$. För BARA design. Och ja, det är då också kraftigt rabatterat på grund av att dom är polare. Fattar ni vad jag kan tjäna om jag är duktig frilansare? Utan tvekan kring 1 mille/år om jag kör drygt en hemsida i månaden (design + programmering då alltså). Och då kan jag jobba vart fan ifrån som helst.

Det är nu ni ska börja slåss om min vänskap. Fan, om jag bara brydde mig lite mer om att bli rik.


Feedback
Postat av: Elin Johnsson

Jag vill gärna ta del av kakan. Fan vad snygg du är! <3

2011-02-01 @ 13:37:35
URL: http://elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Men nisse du är ju redan inne för länge sen. Jag menar folk som är på kanten :) Och tack fis!

2011-02-01 @ 19:18:51
Postat av: Elin

Alltså jag menar kakan som i din lön ;)

Puss snyggfis.

2011-02-02 @ 12:02:29
URL: http://elinelin.tumblr.com
Postat av: Jonna

Jag skiter i lönen. Men du får gärna vara min kompis, mest för att du är snygg. Kanske bara. Puss.

2011-02-02 @ 14:14:04
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0