10 FACTS

1. Jag dricker en dubbel islatte minst fem gånger i veckan. Bella köpte hem en iskaffe häromveckan, det är svinäckligt utan mjölk, men med mjölk var det gott! Så nu har jag två att välja på. Jag tycker om svart kaffe också, men blir helt skakig och mår dåligt av det. Så islatte är det. Världens godaste kaffe.

2. Jag tappade bort mitt bankkort. Ringde och spärrade det. Sen hittade Farid det imorse. Nu kommer det ta typ två veckor för mig att få ett nytt kort från sop-Nordea. Det positiva är att jag får ett nytt fräscht kort.

3. Jag hatar läsk. Hatar mineralvatten också. Kolsyrade grejer i allmänhet är inte min grej.

4. Jag åt moules frites för första gången i sommar. Det var äckligt.

5. Hade jag fått spela Gud hade jag gett mig själv tjockare hår, perfekt hy och större bröst. Förmodligen de tre grejer 90 % av tjejer runtom i världen hade ändrat på. Ser inte så allvarligt på mina komplex överlag. Alla jag känner är friska, jag har fått alla jobb jag velat ha, alla killar jag jagat efter, jag har massa kompisar, en fin hund och det går bra i skolan. Utseende kommer längst ner på skalan över viktiga grejer, trots att jag älskar att känna mig fin.

6. Det absolut viktigaste för mig när jag träffar människor är att jag uppfattas som smart. Intelligent, kanske är ett bättre ord. Inte boksmart i allmänhet, utan intelligent. På andra plats kommer rolig. Men intelligent är nummer ett för mig. Snäll skiter jag fullständigt i. Det är inte det att jag är elak, men jag kommer alltid vara ärlig och rak istället för att försöka uppfattas som "snäll". Snäll betyder ingenting i min värld. Det ordet är absolut snarast besläktat med falsk.

7. Det här är en grej jag förstått på senaste - jag skriver förmodligen mycket bättre än vad jag själv förstår. Vet inte hur jag ska förklara det här. Men har vi läxor i skolan så är det väldigt få som skriver lika bra som jag gör. Och då är jag svensk, engelska är inte ens mitt modersmål. Mycket har garanterat med att göra att jag försöker hårdare, amerikanerna är ju slappare än oss svenskar i allmänhet. Men jag önskar jag kunde inse att det är en faktisk kvalité, att det inte är så jävla enkelt att skriva vackert. När jag var yngre insåg jag det, har blivit mer osäker med åldern.

8. Fruit Ninja på iPhone är världens i särklass roligaste spel och jag är bäst på det. Jag svär. Utmana mig.

9. Jag älskar att arbeta i grupp. Det är helt otroligt. Jag som alltid, alltid hatat det. Vill ha full kontroll över vad jag tar mig för, tyckte alltid att andra människor saktade ner mig, förstörde, var allmänt irriterande. Och nu önskar jag att vi bodde i ett kollektiv tillsammans med massa andra kreativa människor. Det här är ett stort steg för en ensamvarg. Spenderade hela min barndom inlåst på mitt rum med böcker och choklad, haha. Och jag tackar Bella och Farid och Carrie och de andra jag jobbat med för att ha visat mig det fantastiska i teamwork. Det gör mig inte bara till en bättre människa, det gör mig till en bättre art director/copy writer i allmänhet. Det här är nåt Berghs misslyckades med att lära mig. Hundra procent AAU:s förtjänst.

10. Till skillnad från mitt 21-åriga jag, så vet jag nu att jag både vill gifta mig och skaffa barn. Jag ser extremt allvarligt på giftermål, framför allt. Gifter man sig så håller man ihop till varje pris. Det kan vara svårt i ett år, man fortsätter ändå försöka. Det löftet är det absolut viktigaste jag kommer ge i mitt liv, och det viktigaste min man kommer ge mig. Och jag längtar efter det, inte för själva bröllopets skull, utan för sammansvetsningen det innebär. Jag tror till hundra procent att känslorna fördjupas när man gifter sig, att saker och ting förändras till det bättre.

Amanda Schulman skrev precis så som jag känner nu när Anitha och Calle gifte sig, hon skrev "Konstig känsla men jag känner mig rikare idag. Vi är nu alla släkt på riktigt och jag älskar den känslan av att vara familj." Det. Just precis så. Man blir familj på riktigt. Jag förstår att inte alla känner så här, men för mig är det löftet mer än en ring och ett kontrakt. Därför ska det också bli underbart att se Sanam och David gifta sig i sommar. Trots att jag och Farid varken är förlovade eller gifta så kommer det kännas som att vi tar ett steg närmre mot att bli familj, på riktigt. Och familj är det absolut viktigaste för mig.

Puss.

Feedback
Postat av: robbah

Moules BÖR upplevas i franschricke

2011-02-22 @ 11:34:55
URL: http://jonte.se

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0