RUNT HÖRNET FINNS HEMMA OCH DET ÄR DIT JAG SKA.

Ligger i sängen, lyssnar på regnet, Lauryn Hill och hundens snusningar. Dricker kaffe. Åker tillbaks till San Francisco om dryga veckan. Det känns bra, som det alltid gör. Det känns rätt, som det alltid gör. Veckan innan jag åker gör jag alltid samma sak - vaccinerar hunden, letar rätt på mitt I20, gör budget inför hösten och ser över de kampanjer jag vill jobba på. Hemsidan är klar förövrigt, det är den andra rena flashsidan jag byggt. Men nu funderar jag på att köra html för större delen av hemsidan. Sen ha flash-element bara. Headern möjligtvis, och så lite andra grejer. Har lite inspo-sidor jag kommer utgå från.

Tänkte göra något slags tidsschema nu så jag i alla fall hinner igång med allt. Det är drygt två veckor kvar innan skolan drar igång. Det är framförallt två saker jag är exalterad över, det är en iPhone-app för Careerbuilder och en 360 kampanj för Monster. Den ena är riktigt smart, den andra kan bli sjukt snyggt visuellt. Det blir en bra art direction-utmaning för mig, tror jag. Ser det så klart i mitt huvud.

Hursomhelst. Tänkte jobba lite varje dag fram tills att skolan börjar. Hemsidan vet jag inte om jag ska lösa fort, jag går en till Web Design-kurs nu i höst. Fick förövrigt special approval att gå den kursen, ENBART för att jag är så grym på web design. Egentligen får inte reklamstudenter gå den.

Okej. Nu ska jag trotsa vädret och gå ut med jycken.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0