SIGRID/NATASHA/NATALIA

Ett av mina intressen, som jag konstigt nog nästan aldrig nämner, är det för modeller. Lima var ju urmodern, det var där min resa genom undersköna ansikten och världens mest välsvarvade kroppar började för typ 7 år sedan. Sen blev hon gravid och föll ur blickfånget, VS-showerna kan jag dock stirra mig blind på fortfarande, hon har en presence som är utom denna värld.

Men även modeller i övrigt, alltså. Av de sajter jag besöker dagligen sväljer modellintresset en hel del tid. Och jag är ganska kunnig när det kommer till området, har jag förstått. Jag vet namnen på väldigt många ansikten, definitivt fler än vad som är brukligt för någon som inte jobbar inom området. Jag kan mått på säkert 40 stycken. Jag vet vilka editorials de gjort senast, jag vet hos vilken agentur de ligger, jag vet deras egentliga ögonfärg och ålder. Jag har alltid, alltid älskat att titta på vackra kvinnor, men det är inte bara det. Det ligger något sorts genuint intresse hos mig för modeller, ett intresse jag aldrig känt för mode/designers/fotografer och så vidare. Och min personliga smak utvecklas för varje år. Nuförtiden kan jag se det vackra i det androgyna (även om kurvor fortfarande står högst i kurs hos mig), och det är definitivt inte bara Lima som gäller längre.

Min första poäng är att jag förmodligen skulle älska att jobba för en modellagentur. Det är inte alls omöjligt att jag försöker tvinga in mig på ett hörn i det området någon gång i framtiden. Och min andra poäng är att delge er mina topp tre just nu:

Sigrid Agren

Jobbar sjukt mycket just nu. Ser henne var och varannan dag för olika editorials och beauty-kampanjer, hon är typ 20 år och fransyska, om jag inte missminner mig. Gör extremt mycket high-profile-grejer, magasin som är liiiite trendigare än Solo om man säger så, typ Bon, i-D, Allure och Numéro. Fotas av de tyngsta, alla verkar älska henne. Går säkert mycket catwalk också, men det har jag inte lika stor koll på. Jag älskar henne hursomhelst. Känns fräsch och oslipad fortfarande, ge henne två-tre år till så tror jag det kommer ligga en hel del mer i den där blicken.

Natasha Poly

Alltså, den här kvinnan måste ju vara så nära en ny Kate Moss man kan komma. Extremt lätt-transformerat ansikte, jag har sett henne hård, kantig, mjuk, sexig, oskyldig, androgyn på gränsen till manlig och så extremt inihelvete kvinnlig. Så vitt jag vet är hon den bäst betalda modellen just nu, och jag kan inte se mig mätt på henne. Så äckligt vacker, fantastisk på att posera, och ett otroligt intressant utseende. Hon är utomjordisk och naturlig på samma gång, precis som Kate, precis som Lima. Fantastisk modell.

Natalia Vodianova

Den här kvinnan är så vacker att jag går sönder när jag ser henne. Min absoluta favorit just nu. De bästa modellerna är de som lyckas balansera flickighet med kvinnlighet, sensualism med sexualitet (precis som de bästa kvinnorna i allmänhet). Natalia bemästrar det här från hårrötterna ner till tårna. Så otroligt skör, så otroligt stark, så fruktansvärt unik i sitt uttryck. Den vackraste ryskan i världen. Jag avgudar henne.

 

Ett par exempel på väldigt stora, välbetalda modeller jag inte gillar är:

Isabeli Fontana (helt ointressant)
Lara Stone (hon är cp-sexig, men har börjat tröttna på att hon ALLTID undantagslöst är naken)
Anja Rubik (ful)
Angela Lindvall (som en klassisk skönhet, fast sämre)
Anais Pouliot (ful näsa, jag är EXTREMT känslig mot näsor och ögonbryn när det gäller modeller)
Gisele (fantastisk kropp, stör mig på hennes uttryck och ansikte)
Daria Werbowy (ful)
Lily Donaldson
(har gjort ETT modejobb jag gillar, i övrigt SÅ inte min stil)


Hursomhelst. Kanske blir en insats som bokare eller något i framtiden. Den enda anledningen till att jag inte vill in i den här branschen är att jag vill hålla min syn på modeller intakt. Jag vill inte veta om de är otrevliga, jag vill inte höra de prata, jag vill inte se de trasiga och sminklösa. Ouppnåeligheten är vad som gör det för mig, gudinnestatusen. Den verkligheten vill jag drömma mig kvar i.

Puss.

Feedback
Postat av: Alice Eriksson

Lara Stone är snygg så IN i helvete, men jag håller med, man ser fan hennes bröst minst lika ofta som hennes ansikte.

2011-08-12 @ 18:30:39

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0