EXCEL

Idag är jag superkvinna. Ingen kan röra mig. Om någon bara nån gång förklarat för mig att det här med att vara singel har absolut noll med andra människor att göra. Om ni förstår? Att vara singel har ingenting att göra med att man inte hittat en bra kille, det har ingenting att göra med att man vill vara fri att kunna ligga med halva världen. Det handlar bara om den här inre känslan. Jag håller inte med Blondinbella i hennes "det handlar om att lära sig att tycka om sitt eget sällskap", det har jag alltid gjort. Mitt problem har aldrig varit självhat, i alla fall inte de senaste sex åren. Mitt problem har varit att jag trott att jag är en förhållandetjej, att jag trott att kärlek är min drivkraft i livet. Därför har jag alltid utgått från att jag behöver någon i mitt liv för att vara fullkomligt lycklig.

Ni förstår inte vilken överväldigande upplevelse det är att inse att man kanske har fel på den gigantiska punkten. Allt blir nytt, allt ses ur andra ögon. Vem är jag utan en man i mitt liv? Vem är jag när jag är själv? Själv, alltså, inte ensam.

Som det visar sig tycker jag den här grejen är ganska jävla härlig. Idag åkte vi till IKEA, tre tjejer. Eller först möblerade vi om halva Carries lägenhet, tre tjejer. Sen åkte vi till IKEA. Klarade av inköp för över 4000 spänn sammanlagt på mindre än två timmar. På en lördag. På IKEA. Vi borde få diplom. Sen hem, bar upp allting, snickrade ihop den skönaste, vackraste sängen och en hel del andra grejer. Sen dusch, hårfön och en whiskey courtesy of Joanna i handen. Nu är det bara smink kvar, sen ska vi ut och dansa med Carrie.

Det här är fint, alltså. Jag är själv och det känns bra. Jag VISSTE det. Jag har vetat det hela sommaren. Jag måste få känna på livet ensam för en stund. Jag visste att det var det här jag behövde, och jag har precis, precis börjat. Den här hösten kommer bli ett äventyr.

Puss. Och förövrigt började jag på p-piller i slutet av juli, och mina bröst har inte slutat växa än. Tack för det söta Gud, ge mig en lottovinst också och vi är på sjukt god fot, du och jag.



Feedback
Postat av: Jonna

Den där känslan tror jag att jag försökte förklara för dig i höstas ngn gång? Minns inte. Hursom... känslan är Fantastisk. FAN-tastisk. Och jag vet precis, exakt, på pricken, hur du känner...

2011-08-28 @ 11:43:31
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0