A 5-YEAR OLD CRUSH

Jag var ju på bröllop i lördags. Bara vuxna överallt, förutom en liten solstråle i den perfekta åldern. 4-5 år. Det finns ingen, och jag är totalt seriös nu, jag hellre umgås med än en 5-åring. Det finns ingen vuxen människa jag fått lika mycket utbyte av som av de 5-åringar jag varit välsignad nog att få komma i kontakt med. Mitt ex, Jonas, hade en systerdotter som hette Nova. Jag berättar fortfarande historier om henne så fort jag får chansen. Vi brukade gå långa promenader och prata om precis allt. Min kusins kille har en son som var runt 5 förra sommaren, och jag glömmer aldrig när han la sig framför mig i soffan, vände sig mot mig och sa "jag ska bara vila ögonen en stund". Linblont hår och stora ögon.

Det är någonting speciellt med dessa 5-åringar. Och så fort jag fick tag på Odin i lördags så satt vi ihop. Vi pratade om grodor, superhjältar, Tyskland och syskon. Vilken hjärtekrossare alltså. Jag sa att jag aldrig varit i Tyskland. Vet ni vad ungen svarar?

- I'll take you.

Och så sa han till sin mamma "I want to be with the girl in the orange dress". 5 år gammalt australienskt hjärtegryn. Farid tog ett par fina bilder på oss.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0