TIRED

Hej hjärtan.

Sitter på Honey Honey ett par blocks från lägenheten. Har ätit Cobb Salad, druckit apelsinvatten, funderar på att gå fram och beställa en kaffe. Om jag orkar röra mig. Herregud, så trött jag är. Blanda inte vin och whiskey, hett tips från mig till dig. Jag är glad över att jag aldrig är illamående när jag är bakfull, men den här djupa tröttheten är riktigt jobbig också.

Positivt är i alla fall att det sitter en sjuuuukt vacker tjej precis vid bordet framför mig. Inte snygg, inte söt, vacker. Perfekt profil. Mörkt hår, röda läppar, nåt turbanliknande på huvudet, otroligt kvinnlig. Ser fransk ut. Fint att ha nåt att titta på. Ska väl plugga en stund innan jag går hem och dör i sängen framför The Office. Nästa vecka.. fy fan, alltså. Vill ni veta?

Jag har hundra loggor due till Brand & Branding-klassen. Inte jag, ensam, men min grupp. 100 loggor. För ett företag alltså. Så hundra versioner av en logga, kan man säga. KUL. ROLIG JUL. Gäspar bara jag nuddar tanken. Sen har vi TV-klassen, vi har ett bokat datum att spela in en reklamfilm på lördagen nästa vecka. Litet problem bara. Vi har ingen location. Vi har för lite talent. Vi har inga pengar. Vi har inga kläder till de vi castat. INGEN vet hur spoten går förutom copywritern. Jag skulle inte kunna förklara idén för dig om jag försökte. Allt detta måste alltså vara löst tills på torsdag. Tills igår, egentligen. Men torsdag är absolut deadline. Det kommer äta upp mig. 90 % av grejerna är art directorns uppgift. Sååååå. Kul.

Nej, nu blev jag ännu tröttare. Online-klassen, har två kampanjer due måndag kväll. Ska träffa Bella för att jobba med html tisdag kväll, har möte med Brand&Branding-gruppen onsdag kväll, torsdag kväll är det Berghs-mingel, fredag har jag tidig klass, sen ska vi spela in hela lördagen. Just det, glömde en grej. Vi har en till reklamfilm som ska spelas in nästa vecka. Där har vi talent fixat, vi har tagit in en visual effects makeup artist (förklarar nån annan gång), vi har location. Så där är det lite bättre. Men där ryker hela söndagen också. Hela nästa vecka är körd.

Vill någon hjälpa mig med något alls överhuvudtaget är det alltså bara att hojta till.

Puss.

EDIT: Haha. Gick fram som en zombie för att köpa kaffe, har inga kontanter i vanlig ordning. Stilig, utländsk man bakom kassan,
"minimum five dollar charge" sa han när jag visade kortet. Jag måste sett ut typ som han dödade min hund, för två sekunder senare "you know what, don't worry about it", så sköt han fram koppen och log världens största leende. Det är så sjukt fint att vara tjej ibland alltså (och killarna vid bordet bredvid stirrade snett såklart, hahaha)


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0