TEN PLUS YEARS MOM, I'LL STAY NO MATTER WHAT

Ville ompublicera en text jag skrev när jag var 18. Ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Ont gör det också såklart, eftersom denna text lika gärna kunde skrivits idag. Men det är okej. Det ar okej att ha ont ibland.

Och mamma, 
lilla mamma. 
Tänker på dig nu 
när det varit mors dag 
och allt, 
hur du flätade mitt hår, 
lilla mamma, 
när jag var liten och 
snusade 
vid ditt bröst.

Du har gått igenom 
så mycket, 
lilla mamma, 
och sagt att det är okej, 
du kan gråta 
du med, 
men svalt och slutat hulka 
har jag gjort, 
för du, 
lilla mamma, 
har varit trasig 
och ledsen 
och full.

Och jag älskar dig, 
lilla mamma, 
men ibland är det svårt, 
det finns lite hårt här 
mellan oss, 
lilla mamma, 
men vi försöker bägge två, 
och ånger 
finns det aldrig, 
för att trösta dig 
var rätt. 

Du kanske behöver mig, 
lilla mamma, 
behöver mig mer 
för varje dag, 
och du kan luta dig 
mot mig, 
och gråta här, 
vid min axel, 
för jag bär dig, 
lilla mamma, 
jag bär dig alltid nu.

Feedback
Postat av: J

fyfan vad jag bolade. var tvungen att stiga ut fran kontoret och samla mig lite. duktig tjej!

2011-04-08 @ 23:34:03
URL: http://juanna.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0