TELL THEM YOU LOVE THEM EVERY DAY

Idag spenderade vi 40 minuter på väg ut till en klinik. Obama är i stan och gjorde all trafik ännu segare än vad den vanligtvis är. När vi kom fram till dit vi skulle var stället naturligtvis stängt. Jag bara skrattade. Ingen idé att bli förbannad.

Så då åkte vi 40 minuter tillbaks igen. Onödig resa.

Eller 80 minuter kärlek.

I love you, monkey.


Feedback
Postat av: Maria

Hej Cim!

Jag har en fråga, du som håller på mycket med dreamweaver, flash och liknande program, vad använder du för dator? Ska köpa en mac jag också men vet inte om en Macbook pro räcker eller så tänkte jag köpa en iMac. Det värsta med den är ju att den är jobbig att resa med och man kan inte sitta och plugga ute osv.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att du har en macbookpro också? Isf, känner du att den räcker till eller är det värt att köpa en iMac? Förlåt för min något okonstrukturerade fråga men jag hoppas du förstår iaf ;)

2011-04-21 @ 17:07:25
Postat av: Cim

Alltså.. Macbook Pro är ju större och bättre på alla sätt. Därav "Pro" haha. Jag har en vanlig Macbook bara, Unibody, 13 inch. Många här nere kör 15 inch, jag förstår helt varför, men det blir ju så jävla tungt att släpa runt på. Då blir det mer som en stationär dator, är min erfarenhet. Kommer det ändå sluta med att du får köpa en iPad eller nåt annat fjantigt ;)



För Flash, Dreamweaver, After Effects, etcetera, min dator funkar utan problem. Och då tar jag ändå upp bra mycket minne på datorn som det är. MEN. Mitt tips är, om du köper en "vanlig" Macbook, lägg till ca 300 dollar för att få en med upplysbart tangentbord, snabbare processor och mer minne. Hade jag haft råd hade jag gjort samma sak.



Hoppas det var till nån hjälp!

2011-04-21 @ 19:23:13
Postat av: Maria

Tack för ditt svar men jag tror du missuppfattade mig, när jag skrev iMac menade jag den stationära Mac:en inte den lilla vita macbooken ;) Men om den funkar för dig så borde en pro funka också, dessutom bättre om man reser mycket och att man kan sitta och plugga överallt :)



Och jag läser din blogg nästan varje dag och lovar att bli bättre på att kommentera i fortsättningen också och inte bara när det nyttjar mig, haha!

2011-04-21 @ 20:20:45
Postat av: Cim

Just, glömde säga det - jag är tekniskt handikappad på alla plan. kanske skulle börjat med att avslöja den lilla detaljen. "Inte den lilla vita Macbooken", min är grå? Hahaha. Eh. Ring Apple. Jag kommer nog göra mer skada än nytta. Kram!

2011-04-21 @ 21:26:19
Postat av: Robin

snygg!

2011-04-26 @ 16:36:08
URL: http://jonte.se

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0