NEW DRESS, FRESH EYES

Jag är ledsen, vänner, ni kommer få skämmas för mig i sommar. Jag kommer aldrig ta av den här. Jag borde, på riktigt, köpa en exakt likadan till. Jag VET att jag kommer ha sönder den här typ imorrn. Men vi får njuta tills vi skiljs åt, helt enkelt. Helvete så kommentarer jag fick ute idag. Som vanligt, rapparna på Market, "hey baby, sunshine, check out my new album, I made it for you". Mhm, just det. Eller "how you doing with your pretty dress?". Eller bara "legs! come back!". Haha. Han var ganska rolig ifs.

Hursomhelst, det är 20 grader varmt ute. Jag har äckligt mycket att göra. Missade min klass idag, var uppe alldeles för länge igår natt. Min kropp tackade för sig och sov genom alarmet och typ 40 snoozningar. Det har aldrig hänt, tror jag. Vaknade kvart i nio istället för halv sju och bara fffffffffffffuuuuuuuuu.

Gick och droppade av min läxa i alla fall. Nu ska jag plugga. Sen kommer det massa apor hit ikväll. Jag har egentligen inte tid med dom, men jag kör nya prioriteringar nuförtiden. Relationer först. Sen karriär. Det här kommer hålla i exakt fyra veckor tills jag kommer hem till Sverige och kastas in i Oriflame. SÅ SJUKT EXALTERAD. Ska bli jätteroligt, verkligen. FÖRÖVRIGT. Lyssna på detta - Andrew, Carrie och Joanna är nu bokade för Sverige. Helt otroligt. Helt sinnessjuk.. När Alex kom förra sommaren var det så underbart. Jag fick chansen att se Stockholm ur hans ögon, nya ögon, vilken gåva. Jag jobbade 20 timmar om dygnet, men vi hann med mycket ändå. Jag älskade det. Nu kommer tre stycken, kanske även Jared, de ska bo hos mig (jag kommer bo i mammas tvåa på Värmdö) och precis hela världen kommer vara ljusare under veckan de är där.

Det är svårt att förklara. Men.. jag har ju inte haft några vänner från Sverige som besökt mig i San Francisco. Jag har ett liv hemma, jag har ett liv här. Det funkar väldigt bra, men jag önskar såklart att jag kunde få visa upp den här staden för mina älskade Sverige-människor. Det näst bästa är att visa upp Stockholm för mina älskade vänner från SF. Det är något så vackert i det mötet. De kommer lära känna mig, hela mig. Träffa mina föräldrar. Se vart jag växt upp. Gå på mina gator, i mina skor. Och samtidigt ger de mig gåvan att se allt ur deras ögon. Återupptäcka hur enastående vackert Stockholm här. Det är ett helt fantastiskt koncept. Och det blir verklighet om mindre än två månader.. Det gör mig så fruktansvärt, fruktansvärt glad.

Just det, var på Berghsmingel igår också. De körde en presentation, "How Berghs became the best advertising school in the world". Men tänkte berätta mer om Berghs, min syn på skolan och vad jag pratade om med lärarna igår i ett annat inlägg. Strax, vänner.

Puss så länge.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0