IN MOVIE ADVERTISEMENTS

Hej hjärtan.

Jag äter lunch och tittar inte på nåt av mina program. Har slutat följa grejer nästan helt den här terminen. Hinner inte, har inte intresse när jag väl hinner. Saknar Mad Men som iiiiiiiiiiiinihelvete, men det är den enda. Resten kan jag leva utan.

Ikväll ska familjen komma över, tror jag, vissa röstade för film och blev kraftigt nedröstade av resten, som behöver alkohol. För mig spelar det ingen roll, jag smugglar in en plunta på biografen bara, haha. Men nu verkar det bli vodka trots allt. Vill träna, sen ska jag duscha, gå ut med hunden, kanske vila en stund (kommer inte hända, men jag kan ju låtsas i alla fall).

Just det! Fick mail på Facebook häromdagen från en filmstudent jag gick Copywriting med förra terminen. Jättesnäll kille. Han har nu skrivit manus till en film och ska börja spela in om två veckor, han frågade om jag var intresserad att göra in movie advertisements (alltså typ att två människor står och pratar på gatan, och så hänger det en billboard bakom). För mig är det TOTALT omöjligt att tacka nej när en människa frågar mig under de här premisserna - att han haft en klass med mig och tycker jag är duktig nog för att hjälpa honom med hans projekt. Totalt omöjligt. Så ska sätta mig och läsa manus och sen börja designa, deadline är kring den 5:e maj.

Två andra roliga saker. Älskade Sverige-vänner. Viktor har hört av sig (jag älskar dig). Det är väldigt fint. Och sen igår började Behroz skriva från ingenstans. Har inte pratat med honom på tre år, utöver typ "grattis på födelsedagen bruuusschan". Älskade Behroz. Vi var varandras vapendragare när jag jobbade på Amex. Levde rövare, krävde löneförhöjning, hatade alla på kontoret, utmanade varandra på de sjukaste sätt (han drog upp vinäger i näsan ute på en fin lunchrestaurang, DET enskilt roligaste jag varit med om i hela mitt liv), snackade sex, tjejer, killar och musik dagarna i ända. Även efter jag syltat in mig med chefen och strulade till det för oss bägge så höll han mig om ryggen. Stod vi ute någonstans och någon kille glodde på mig ställde han sig framför med armarna i kors och stirrade ner dom. Haha. Vi sa alltid att vi skulle komma ihåg varandra när vi blev rika och berömda. Nu är jag på väg in i reklamvärlden, han ska strax börja plugga till mäklare. Fina bror. Allt han tar sig för kommer han lyckas med, det vet jag. I sommar ska vi träffas, kramas, dansa och spana på alla vackra tjejer tillsammans. Så fint att höra av honom.

Okej. Det var allt. Kul va?

Puss.



Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0